سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پي انتشار خبرهاي ضد و نقض از سلامت ملک عبدالله ؛‌

قوت گرفتن بحث انتقال قدرت در عربستان

در پي انتشار گزارش هاي ضد و نقيض درباره وضع سلامت ملک عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان بحث ها درباره انتقال قدرت در اين کشور بعد از هفت سال قوت گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي، بعد از گذشت ده روز از عمل جراحي پادشاه عربستان، گزارش هاي ضد و نقيضي درباره وضع سلامت وي منتشر شده است. از طرفي سلمان بن عبدالعزيز وليعهد عربستان مي گويد حال پادشاه 88 ساله اين کشور خوب است اما هنوز هيچ عکسي از پادشاه عربستان بعد از عمل جراحي يازده ساعته بر روي کمر وي منتشر نشده است.
از طرف ديگر برخي از رسانه هاي عربي از وخامت حال پادشاه عربستان خبر داده اند حتي در برخي گزارش ها آمده است حيات پادشاه عربستان در دو روز گذشته با دستگاه هاي پزشکي ادامه داشته است. پادشاه عربستان از مدت ها پيش بيمار بوده است. وي دو سال پيش براي عمل جراحي کمر خود به نيويورک رفته بود و تا سپتامبر امسال که براي عمل قلب به نيويورک رفت نيز دو بار تحت عمل جراحي قرار گرفته است.  
در برخي از گزارش هاي خبري آمده است با توجه به وخامت حال پادشاه عربستان احتمالا مقدمات انتقال قدرت به وليعهد اين کشور که خود نيز هفتاد و شش ساله است آغاز شده است. بزرگترين صادر کننده نفت جهان در سال هاي اخير همواره با کشمکش قدرت در خاندان سلطنتي اين کشور که بين کاخ رياض و بيمارستان در تردد هستند مواجه بوده است.
اين در حالي است که شهرهاي عربستان نيز به صحنه ناآرامي و اعتراضات مردمي تبديل شده است. اين اعتراضات که ابتدا به شکلي جدي در شهرهاي قطيف و عواميه برگزار شد هم اکنون به رياض کشيده است. نيروهاي عربستان روز سه شنبه دهها معترضي را که آزادي بستگان و فعالان حقوق بشر را از زندان خواستار بودند در رياض بازداشت کردند.
عربستان سعودي يکي از بدترين سوابق حقوق بشر را در جهان داراست. برپايي تظاهرات حتي تجمعات صلح آميز در عربستان ممنوع است و اين کشور صحنه تبعيض هاي آشکار و فاحش عليه زنان و گروههاي اقليت مذهبي است.
زائد العيسي يک مفسر سياسي از لندن به پرس تي وي گفت: حقوق بشري به هيچ وجه در عربستان سعودي رعايت نمي شود. حقوق بشر در اين کشور اصلا وجود ندارد و به طور کامل تکذيب مي شود. آزادي بيان، آزادي برپايي تجمعات، آزادي برپايي تظاهرات و آزادي مذهبي در عربستان جايي ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.