سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فعال شدن پ‌.ک‌.ک نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز دولت ترکیه است/ دولت ترکیه، پیاده نظام آمریکا در منطقه

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، دولت ترکیه را پیاده نظام اهداف سیاسی- نظامی آمریکا در منطقه خواند و گفت: ترکیه به جای متهم کردن ایران به ارتباط با پ.ک.ک در پی تجدیدنظر در سیاست‌های غلط خود مبنی بر دخالت در امور داخلی کشورهای مجاور باشد.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، اظهارات اخير وزیر خارجه ترکیه که ایران را به پشتیبانی و حمایت از پ.ک.ک متهم کرده است را فرافکنی خواند و افزود: اقداماتی که هم اکنون از سوی دولت ترکیه در کشورهای مجاور همچون سوریه و عراق در حال رخ دادن است به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و ناشی از سیاست غلطی است که دولت ترکیه در پیش گرفته است.

وي با بیان اینکه امروز دولت ترکیه به پیاده نظام آمریکا در منطقه تبدیل شده است،‌ ادامه داد: سیاستی که امروز ترکیه در منطقه و در قبال کشورهای مجاور خود اتخاذ کرده حتی از منظر جریان‌های سیاسی داخل ترکیه اعم از جریان سیاسی داخل پارلمان، جریان‌های سیاسی که در فضای دموکراتیک در حال مبارزه هستند و جریان‌های معارض داخل ترکیه همچون پ.ک.ک هم قابل قبول نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر دخالت‌های ترکیه در امور داخلی سوریه، تصریح کرد: ترکیه در حالی ایران را به ارتباط با پ.ک.ک متهم می‌کند که خود نیروی نظامی به سوریه اعزام کرده و افسران ارشد این کشور در سوریه دستگیر شده‌اند،‌ علاوه بر این مقامات این کشور با تغذیه تسلیحاتی گروه‌های معارض در سوریه، آنان را حمایت و سازماندهی می‌کنند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه دولت ترکیه باید در سیاست‌های خود در قبال کشورهای منطقه تجدیدنظر کند،‌ یادآور شد: از دولت اردوغان انتظار می‌رود با در پیش گرفتن رویه معقول و اتخاذ تصمیمات در مسیری حرکت کند که در آینده از این مقطع از تاریخ ترکیه به عنوان بخشی تاریک و ننگین یاد نشود.

وی با بیان اینکه دولت ترکیه امروز به پیاده نظام اهداف سیاسی- نظامی در منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: ضرورت دارد مقامات ترکیه  رفتار غلط خود را اصلاح کنند زیرا در غیر این صورت شاهد ایجاد فاصله بین دولت و مردم ترکیه خواهند بود.

حقيقت‌پور ضمن رد ادعای معاون نخست‌وزیر ترکیه مبنی بر همکاری ایران با پ.ک.ک گفت: جمهوری اسلامی ایران پيش از اين در غرب کشور با این گروهک و گروهک تروریستی پژاک نیز درگیر بوده است، بنابراین هرگونه ادعایی دراین زمینه از اصل بی‌اساس است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ، فعال شدن گروهک تروریستی پ‌.ک‌.ک را نتیجه عملکرد نادرست مقامات ترکیه خواند و‌ تصریح کرد: این گروهک که در جنوب شرق ترکیه مستقر بوده و از جریان‌های داخلی این کشور است به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز دولت ترکیه فعال شده و اعتراضات خود را در قالب مخالفت و درگیری پیگیری می‌کند.


گفتني است؛ روزنامه "حريت" از ادعاي وزير كشور تركيه مبني بر پشتيباني و حمايت ايران از پ.ك.ك خبر داده بود.

پایان پیام/ب2

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، دولت ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.