سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اندازه پا در صبح و شب فرق می‌کند/صبحها کفش نخرید

به دلیل اینکه در پایان روز پا به بزرگترین اندازه خود می‌رسد برای همین برای خرید یک کفش مناسب، ساعات اولیه صبح را انتخاب نکنید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ متخصص طب فیزیکی افزود: کفش مناسب کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی‌‌مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد، پس در خرید کفش مناسب نباید فقط به رنگ و استیل و شکل آن توجه کرد، بلکه کفش باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوانیم آن را کفش استاندارد بنامیم.

حلی ساز گفت: اصولاً کفشی مناسب است که بزرگترین انگشت (شست) با جلوی پا حداقل نیم‌سانت فاصله داشته باشد و انگشت‌های پا بتوانند به راحتی از هم باز شوند.

وی افزود: اگر انگشتان امکان از هم باز شدن نداشته باشند، آن کفش مناسب نیست. همچنین برای کارهای متفاوت، کفش‌های متفاوتی نیز لازم است بنابراین، شست و بلندترین انگشت پا اگر با جلوی کفش در تماس باشد، کفش مناسب نیست.

حلی ساز گفت: کفش باید پاشنه و رویه مناسب داشته باشد و بهتر است از جنس چرم باشد و تبادل هوا صورت گیرد. از سویی بهتر است حداکثر پاشنه3 سانتی متر انتخاب شود.

این متخصص در ادامه افزود: کفش پاشنه‌بلند به زانو و کمر فشار وارد می‌کند و باید پاشنه و لژ کفش مناسب باشد تا فشارهای بیرونی را به پا منتقل نکند/ع.




برچسب ها: اردبیل ، کفش ، مناسب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.