سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ادامه خشونت هاي نژاد پرستانه در آمريکا ؛

قتل نوجوان سیاهپوست امریکایی در فلوريدا

در ادامه خشونت عليه رنگين پوستان در امريکا، يک سفيدپوست امريکايي، يک نوجوان آفريقايي تبار را به ضرب گلوله در ايالت فلوريدا به قتل رسانيده است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، اين نوجوان سياهپوست امريکايي درپي مشاجره لفظي بر سر بلند بودن صداي موزيکش به قتل رسيد.
 مقام‌هاي رسمي روز سه شنبه  گزارش دادند، مايکل دان، تاجر ۴۵ ساله، جردن ديويس، نوجوان ساهپوست ۱۷ ساله امريکايي را در جکسنويل فلوريدا کشته است.
 ديويس، در داخل خودرواش سرگرم گوش کردن به موزيک بوده است که دان به وي نزديک مي‌شود. دان از وي مي‌خواهد تا صداي موزيکش را کم کند و در نتيجه مشاجره لفظي ميان دو طرف در مي‌گيرد و دان اسلحه‌اش را بيرون کشيده و به ديويس را ضرب گلوله از پاي درمي آورد.
 ستوان راب اسکونوور از اداره پليس امريکا گفت: جردن و دان مشاجره لفظي داشتند، دان اسلحه اش را کشيد و ۸ يا ۹ بار به سوي وي شليک کرد که دو گلوله به وي اصابت کرد. د راين حادثه به فرد ديگري آسيب نرسيد.
 فرد مهاجم بلافاصله صحنه جنايت را ترک کرد،اما افسران پليس وي را با استفاده از تصاوير ضبط شده از طريق دوربين هاي مدار بسته تعقيب کردند. تحقيقات درباره اين درگيري ادامه دارد.
 در ماه فوريه نيز، ترايوون مارتين، نوجوان سياهپوست امريکايي به ضرب گلوله نگهبان محله سنفورد در فلوريدا به قتل رسيد.
 قتل مارتين، اعتراضات گسترده اي را عليه نژادپرستي و قتل‌هاي نژادپرستانه در امريکا موجب شد.
 الحاج مالک الشهباز، نوه مالکوم ايکس مبارز مدني سياهپوستان امريکا، ۱۶ آوريل در گفت‌وگو با پرس تي‌وي در خصوص اعمال تبعيض پليس امريکا نسبت به رنگين پوستان گفت، امريکايي‌هاي آفريقايي تبار به دليل سيستم ناعادلانه حاکم در اين کشور به راحتي به قتل مي رسند بدون آنکه قاتلان آنان مورد مجازات قرار گيرند.
 
مالک شهباز همچنين درباره قتل ترايوون مارتين، نوجوان ۱۷ ساله امريکايي در فلوريدا گفته بود: صدها امريکايي سياه‌پوست وجود دارند که هر ساله در امريکا به قتل مي‌رسند و قاتلان آن‌ها نيز از مجازات نمي‌شوند. نيروهاي پليس هيچ وقتي را به اين قضيه اختصاص نمي‌دهند.
 
ترايوون مارتين نوجوان سياه‌پوست امريکايي در ۲۶ فوريه به ضرب گلوله يک مرد سفيد پوست کشته شد.به گفته شهباز اين قتل‌ها در نتيجه نژادپرستي نهادينه شده در امريکا روي مي‌دهند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، جنایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.