سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش مرکز فرماندهي ناتو در ترکيه براي استقرار موشک هاي پاتريوت

در حالي که هيات ناتو در حال بررسي محل مناسب براي استقرار موشک هاي پاتريوت در ترکيه است ، مرکز فرماندهي ناتو در اين کشور به حال آماده باش کامل درآمده است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، فرماندهي پايگاه دوم هوايي ترکيه در استان دياربکر که به عنوان مرکز فرماندهي نيروهاي ناتو در ترکيه مشخص شده است ، با توجه به تحولات سوريه به حالت آماده باش درآمده است.
در حالي که بررسي هاي هيات اعزامي ناتو براي تعين محل استقرار موشک هاي ناتو در شهرهاي مرزي ترکيه در جنوب اين کشور روز دوشنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارد ، جنگنده هاي اف -16 ترکيه در 24 ساعت گذشته با تجهيزات کامل موشکي و اختيار حمله به دشمن ، در حال پرواز در مناطق مرزي ميان اين کشور و سوريه بودند.
خبرهاي دريافتي حاکي از آن است که يک فروند هواپيماي نقليه از نوع چسا نيز در اين پايگاه فرود آمده است.
در ضمن گفته مي شود با توجه به بحران سوريه ، پروازهاي آموزشي نيروي هوايي ترکيه نيز براي آماده کردن خلبانان نظامي به حد چشمگيري افزايش يافته است.
هيات ناتو شامل کارشناسان آمريکايي، آلماني و هلندي هم اکنون در استان مالاتيا در جنوب شرق ترکيه که يکي از گزينه هاي استقرار موشک هاي پاتريوت است ، قرار است پس از آن به پايگاه آلتاي که پايگاه هفتم هوايي ترکيه در اين استان است برود.  
هيات30 نفره ناتو تا فردا پنجشنبه به بررسي هاي خود در استان مالاتيا ادامه خواهد داد.
سکوهاي پرتاب موشک هاي پاتريوت که پيش بيني مي شود تعدادشان شش دستگاه باشد در يکي از استان هاي مالاتيا، شانلي اورفا و يا آدانا مستقر خواهند شد.
برچسب ها: بین الملل ، ناتو ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.