سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

بهره‌برداری از طولانی‌ترین پل ارتباطی سیستان‌وبلوچستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طولانی‌ترین پل ارتباطی استان به طول 500 متر در محور کنارک ـ جاسک تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمود میری ظهر روز در جلسه ستاد بررسی آخرین وضعیت طرح‌های مهر ماندگار استان اظهار داشت: احداث بزرگراه ایرانشهر ـ بمپور، احداث جاده کنارک ـ جاسک، احداث پل پیشین، احداث پل سرباز، جاده ارتباطی ایرانشهر ـ چابهار از جمله طرح‌های عمرانی اداره راه و شهرسازی جنوب استان می‌باشد که در قالب طرح‌های مهر ماندگار گنجانده شده است.

وی افزود: پل پیشین به عنوان مرتفع‌ترین پل ارتباطی استان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 90 درصد تا دهه فجر امسال قابل بهره‌برداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این پل، راه ارتباطی شهر پیشین با جاده اصلی چابهار ـ راسک و بازارچه مرزی است.

میری از افتتاح بخش سوختگی بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) زاهدان در صورت تزریق اعتبار تا دهه فجر امسال خبر داد و بیان داشت: این بخش به عنوان نخستین بخش سوختگی سیستان و بلوچستان با تجهیزات خاص، در ردیف طرح‌های مهر ماندگار است.

وی خاطرنشان کرد: معدن مس چهل کوره با پیشرفت 28 درصد و اعتباری بالغ بر هزار و 2 میلیارد ریال از طرح‌های مهر ماندگار است که با بهره‌برداری از این معدن تحولی عظیم در صنعت استان به وجود خواهد آمد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این معدن با استخراج سالانه 300 هزار تن مس با عیار 1.4 درصد از جمله معادن متفاوت کشور است و تا اردیبشت ماه سال 92 قابل بهره‌برداری است.

میری افزود: در مجموع برای 57 طرح عمرانی و زیربنایی استان سیستان و بلوچستان بیش از 55 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است./ب

برچسب ها: طولانیترین ، پل ، ارتباطی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.