سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفوري‌فرد در نشست خبري عنوان کرد

عدم تمايل دولت به توسعه احزاب/ حضور تعجب برانگيز دو عضو خانه احزاب در مجمع احزاب آسيا

نماينده هيئت اعزامي ايران به مجمع عمومي احزاب آسيا گفت: علي رغم انحلال خانه احزاب دو نماينده اين تشکل سياسي در مجمع عمومي احزاب آسيا شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران حسن غفوري فرد نماينده هيئت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به مجمع عمومي احزاب سياسي آسيا  در نشست خبري خود با اشاره به اينکه اين اجلاس هفتمين مجمع عمومي احزاب سياسي به شمار مي‌رفت، گفت: جمهوري اسلامي ايران از اولين روزها در اين اجلاس نقش پر رنگ و حضور فعالي داشت.

وي افزود: در اين اجلاس پيشنهاداتي همچون ايجاد شاخه جوانان، داشتن اتاق بازرگاني مشترک، ايجاد يک مرکز اطلاعات، داشتن پايگاه اطلاعاتي احزاب آسيا و محکوميت اقدامات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين از مهمترين موضوعاتي بود که توسط نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در اين مجمع بيان شد.

غفوري‌فرد اظهار داشت:‌ در اين مجمع الهام علي اف رئيس جمهور آذربايجان به عنوان دبير کل اداره اين اجلاس را بر عهده داشت و بان‌کي‌مون دبير کل سازمان ملل متحد نيز به صورت ويدئو کنفرانس پيام خود را به اين اجلاس ابلاغ کرد.

وي خاطر نشان کرد: در مجمع عمومي احزاب آسيايي که با حضور 200 کشور برگزار شد اعضا از سازمان ملل متحد درخواست کردند تا به صورت عضو ناظر در جلسات سازمان ملل شرکت کنند.

غفوري‌فرد با اشاره به اينکه اين اجلاس دستاوردهاي خوبي را براي احزاب آسيايي در پي داشت، تصريح کرد: تشکيل شوراي آسيايي صلح و آشتي، ايجاد صندوق مبارزه با فقر ، استقبال از تغييرات ايجاد شده در مصر، کاهش روند خشونت‌ها در افغانستان، محکوميت اسرائيل و همچنين حل مسالمت آميز پرونده هسته‌اي ايران از مهمترين موضوعاتي بود که از سوي شرکت کنندگان در اين مجمع مطرح شد.

غفوري‌فرد همچنين با اشاره به اينکه قرار بود مجمع احزاب آسيا در تهران برگزار شود، اظهار داشت: به دليل عدم حمايت دولت اين موضوع متاسفانه ميسر نشد.

وي با اشاره به شرکت دو نفر از اعضاي مجمع خانه احزاب در اين نشست اشاره کرد و گفت: متاسفانه علي رغم اينکه از سوي وزارت کشور خانه احزاب منحل شده است اما دو تن به نام‌هاي قدرت الله حشمتيان و ميرعطايي از سوي اين تشکل در مجمع عمومي احزاب سياسي آسيا شرکت کردند که اين موضوع جاي تعجب دارد و اميدواريم اين موضوع پيگيري شود.

غفوري‌فرد با انتقاد از عملکرد دولت در زمينه حمايت از احزاب افزود: متاسفانه دولت فعلي تمايلي به توسعه احزاب ندارد از اين رو اين موضوع سبب شده است که جايگاه ايران در زمينه احزاب در سطح بين المللي کاهش پيدا کند.

وي تاکيد کرد: حزب موتلفه اسلامي در صدد است در راستاي ايجاد انسجام ميان احزاب باشگاه احزاب را متشکل از گروه‌هاي سياسي اصولگرا و اصلاح طلب تشکيل دهد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دولت ، احزاب ، تشکل ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.