سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاني‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:‌

کنفرانس"خاورميانه عاري از سلاح‌هاي هسته‌اي " با هدف تأمين امنيت رژيم صهيونيستي لغو شده است

يک كارشناس سياست خارجي با اشاره به لغو كنفرانس منطقه عاري از سلاح هسته‌اي از سوي آمريكا گفت: آمريكا با هدف حمايت از زرادخانه‌هاي هسته‌اي رژيم صهيونيستي، نشست بين‌المللي "خاورميانه عاري از سلاح‌هاي هسته‌اي "را لغو كرده است.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي حدود 200 كلاهك اتمي در اختيار دارد، اظهار داشت: ارتش رژيم صهيونيستي با دارا بودن تجهيزات نظامي، در جنگ 33 روزه‌ي سالِ 2006، جنگ 22 روزه‌ي سالِ 2008 و جنگ 8 روزه‌ي اخير عليه غزه شكست‌هاي سنگيني را متحمل شده است.

وي با بيان خودداري رژيم صهيونيستي از امضاي معاهده منع گسترش سلاح هسته‌اي (NPT) تصریح کرد: رژيم صهيونيستي پيوستن به معاهده ان.پي.تي را منوط به پذيرفتن رسمي موجوديت خود در منطقه، امضاي پيمان صلح با كشورهاي عربي،حل درگيري‌هاي خاورميانه و متوقف ساختن برنامه هسته‌اي ايران مي‌داند در حالي که همه اين شروط غيرممكن جهت امتناع از پيوستن به NPT است.

هاني‌زاده با اشاره به طرح جمهوري اسلامي ايران مبني برخلع سلاح هسته‌اي خاورميانه كه مورد توجه سازمان ملل قرار گرفته است، ادامه داد: تصميم برپايي اين اجلاس در كنفرانس ماه مه سال 2010 براي بازبيني پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي، از سوي نمايندگان 189 كشور اتخاذ شده است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به لغو كنفرانس منطقه عاري از سلاح هسته‌اي از سوي امريكا تصريح کرد: به نظر مي‌رسد اين اقدام آمريكا با مسائل سوريه در ارتباط باشد چرا که آمريکا و كشورهاي غربي احتمال به قدرت رسيدن سلفي‌ها و گروه هاي افراطي در سوريه را مي‌دهند كه اين امر امنيت رژيم صهيونيستي را تحت الشعاع قرار مي‌دهد بنابراين وجود سلاح‌هاي هسته‌اي را براي اين رژيم ضروري مي‌دانند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آمریکا ، سلاح ، اتمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.