سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/در سال جاری رقم خورد؛

برداشت 8 تن زعفران خشک از مزارع نیشابور

معاون سازمان و مدير جهاد کشاورزي نيشابور از برداشت حدود 8 تن زعفران از مزارع نیشابور در پایان فصل چینش این گیاه در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سيدغلام‌رضا نبوي‌نامقي افزود: سطح زير کشت گياه زعفران در نيشابور سه هزار و 100 هکتار است که شامل دو هزار و 800 هکتار زمین بارور و 300 هکتار زمین غير بارور و جوان می‌شود   .

وی افزود: زعفران نیشابور غالبا در مناطق مرکزي، بخش ميان‌جلگه و زبرخان این شهرستان کشت می‌شود.

معاون سازمان و مدير جهاد کشاورزي نيشابور ادامه داد: ميزان درآمد ناخالص کشاورزان شاغل در اين بخش با اشتغال مستقيم و غيرمستقيم بيش از 495 هزار نفر، مبلغي بالغ بر 254 ميليارد ريال است.

نبوی‌نامقی عنوان کرد: در سال زراعي جاري، با توجه به شرايط ويژه اقليمي، از هر هکتار زیر کشت 8/2 کيلوگرم زعفران برداشت شده است و سهم نیشابور از توليد امسال، حدود هشت تن زعفران خشک است.

وی با اشاره به حمايت‌ جهاد کشاورزي نیشابور از زعفران‌کاران این شهرستان توضیح داد: تامين کودهاي شيميايي و ريزمغذي مورد نياز، ارائه راهنمايي‌ها و توصيه‌هاي فني و در اختيار گذاشتن دستگاه‌هاي هيتر به‌منظور خشک کردن زعفران به کشاورزان از حمایت‌های جهاد کشاورزی بوده است.

معاون سازمان و مدير جهاد کشاورزي نيشابور گفت: احداث مزارع و طرح‌هاي آرماني، اجراي طرح‌هاي الگويي، تحقيق و بررسي پيرامون روش‌هاي مطلوب کاشت و استفاده بهينه از نهاده‌ها و امکانات منجر به برداشت محصول بهتر و بيشتر شده است.

نبوی‌نامقی اظهار کرد: با رعايت رهنمودهاي کارشناسان، کشاورز زعفران کار قادر است در نخستین سال کاشت، از هر هکتار حدود 800 گرم زعفران برداشت کند.

وی اضافه کرد: زعفران، ارزشمندترين رستني ايران است که با توجه به ويژگي‌هاي خاص، نياز آبي کمتر، درآمد بيشتر و کمترين مديريت داشت، گل‌هاي فيروزه‌فام اين گياه پهنه اراضي نيشابور را نيز در برگرفته و در اين شهرستان با استقبال زياد کشاورزان مواجه شده است.


برچسب ها: برداشت ، زعفران ، خشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.