سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

احیای تالاب بین المللی قوپی باباعلی مهاباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بارندگی های مطلوب چند هفته اخیر در این شهرستان موجب احیای مجدد تالاب بین المللی قوبی باباعلی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، فاروق سخنور در بازدید از این تالاب با بیان اینکه این تالاب در سالهای اخیر به دلیل کمبود آب خشک شده بود افزود: به دنبال بارندگی های مناسب یک ماه گذشته، این تالاب و دیگر تالاب های شهرستان مهاباد در وضعیت مطلوبی به لحاظ زیستگاهی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه با بالا آمدن سطح آب این تالاب مهاجرت انواع پرندگان مهاجر نیز به این تالاب آغاز شده اظهارداشت: هم اکنون بیش از یکهزار قطعه انواع پرندگان مهاجر وارد این تالاب شده اند که پیش بینی می شود شمار آنها طی روزهای آینده بیشتر شود.

سخنور ادامه داد: وجود تالاب های کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق مهاباد را به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل کرده است.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بارش باران طی دو هفته اخیر به بیش از 90 میلی متر رسیده است که در مقایسه با پارسال 40 درصد افزایش یافته است.

تالاب قوپی بابا علی با ویژگی های طبیعی و پرندگان خاص خود در میان مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست یکی از تالابهای مهم منطقه مهاباد محسوب می شود.

در لیست تالابهای مهم بین‌المللی کنوانسیون رامسر قرار دارد و از بهترین زیستگاه پرندگان آبزی و کنار آبزی بشمار می رود. این تالاب در کیلومتر 35 و عمق 2.5 ومتر جاده ترانزیتی مهاباد - میاندوآب و در نزدیکی قریه قوپی بابا‌علی قرار گرفته است./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.