سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تک نرخي شدن ارز به شرايط مطلوب نياز دارد

رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن کشاورزي تهران با بيان اينکه تک نرخي شدن ارز مطلوب کامل نظام اقتصادي است، گفت: البته اين مهم موقعي قابل تحقق است که همه بازارهاي اقتصادي متعادل باشند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو اقتصاد، يحيي ال اسحاق گفت: حرکت به سمت تک نرخي شدن ارز در اقتصاد کشور مطلوب است اما بايد شرايط و الزامات آن هم فراهم باشد تا نظم قيمت ها در بازار کالا به هم نريزد.

وي تأکيد کرد: اگر نرخ ارز کالاهاي اساسي و دارويي وارداتي افزايش يابد ، بدون ترديد باعث افزايش قيمت در بازار خواهد شد که به ضرر مصرف کننده تمام مي شود.

آل اسحاق گفت: البته تعيين رقم مشخص براي تک نرخي شدن ارز هم مهم است و بايد بدانيم که در چه سطحي بايد تعيين شود.

رئيس اتاق تهران افزود: در حال حاضر بايد تلاش کنيم واردات و صادرات ما دچار نوسان نشود و در آينده بايد حتماً به سمت تک نرخي شدن ارز حرکت کنيم تا همه واکنشها و فعاليتها در بازارهاي اقتصادي قابل پيش بيني باشد و از هر گونه رانت خواري و ويژه خواري هم جلوگيري کنيم.

وي چند نرخي شدن ارز را باعث ايجاد فضاي رانت خواري دانست و گفت: اميدواريم در آينده اي نزديک به نرخ واحد ارز نايل شويم و همه شرايط و الزامات آن هم فراهم شود.

آل اسحاق تصريح کرد: البته تک نرخي شدن ارز نبايد تابع تک بخشنامه يا دستور بانک مرکزي يا يک نهاد ديگر باشد بلکه به ايجاد هماهنگي و همکاري همه نهادها از جمله در بخش دولتي ، خصوصي و تعاوني نياز دارد و همه فعالان اقتصادي به اين رويکرد واحد برسند و در اين جهت تلاش کنند و به تعادل اقتصاد برسيم.

وي افزود: خوشبختانه اين همکاري مشاهده مي شود و اميدواريم اقتصاد کشور به تحولات مثبت خود ادامه دهد./س
برچسب ها: تک نرخی ، ارز ، دلار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.