سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش قيمت دلار تا پايان سال

وزير صنعت، معدن و تجارت از استمرار کاهش قيمت دلار تا پايان سال خبر داد و گفت: درپي اين هستيم تا پايان سال نرخ دلار به قيمتي برسد که فعاليتهاي تجاري و توليدي با نرخ ارزي کمتر از نرخ فعلي صورت پذيرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، مهدي غضنفري تصريح کرد: آنچه تيم اقتصادي دولت از راه اندازي مرکز مبادلات ارزي انتظار داشت تا کنون محقق شده و به دنبال آن هستيم تا با کاهش نرخ دلار در اين مرکز قيمت بازار آزاد را نيز هر چه بيشتر کاهش دهيم.

وي خاطر نشان کرد: خوشبختانه فاصله قيمت دلار در بازار آزاد و مرکز مبادلات کمتر از قبل شده است و براي تحقق بهتر اين امر بايد سطح درخواستها را با توجه بيشتر به مرکز مبادلات از بازار آزاد محدود کنيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: با محدود کردن سطح تقاضاها و درخواستها در بازار آزاد ارز، مشتريان کمتري به اين سمت هدايت مي شوند در نتيجه شاهد کاهش قيمت در بازار آزاد خواهيم بود.

غضنفري با توجه به دستاوردهاي مرکز مبادلات ارزي اظهار کرد: شايسته است که روند کاهشي قيمت ارز در مرکز مبادلات ارزي به نحوي ادامه پيدا کند و حتي به آن سرعت داده شود تا در آينده اي نزديک، توليد و تجارت شاهد نرخي معقول تر براي ارز باشند.

وي در پايان با اشاره به اينکه پيش بيني بازار ارز بسيار مشکل است افزود: اين جريان به لحاظ پيچيدگي قابل پيش بيني صحيحي نمي باشد اما برنامه هاي دولت روند کاهشي نرخ ارز را دنبال مي کند و اميدواريم اين تا تحقق انتظارات ادامه پيدا کند./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.