سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چراغی برای نجات جان دوچرخه سواران +عکس

یکی از وسیله های نقلیه پاک و همچنین مفرحی که می توانید هر لحظه از آن لذت ببرید دوچرخه است. البته دوچرخه می تواند مشکلاتی داشته باشد که مهمترین آن دوچرخه سواری در شب است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از آنجایی که دوچرخه وسیله نقلیه بسیار کندی است خطرات زیادی در خیابان ها متوجه آن است که میزان این خطرات هنگام شب چندین برابر می شود.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اغلب دوچرخه ها دارند نبود چراغ عقب است و راننده خودروهای در مسیر نمی توانند آن ها را ببینند و ممکن است حادثه های وحشتناکی برای آن ها رخ دهد.



به تازگی طراحان برای رفع این مشکل دست به کار شده اند و یک چراغ خاص طراحی کرده اند به طوری که می تواند دوچرخه سواران را در یک فضای بسیار ایمنی قرار دهد.

این چراغ نیروی خود را از حرکت چرخ ها تامین می کند و نور قوی ای را بر روی زمین می اندازد و این باعث می شود تا از چندین متر دورتر دوچرخه دیده شود.



این دستگاه همچنین به عنوان چراغ راهنما نیز کار می کند. برای مثال شما فرمان را به هر طرفی بچرخانید روی زمین چراغ ها شروع به چشمک می زند و نقش راهنما را برای شما ایفا می کنند.

طراحان این دستگاه می گویند این دستگاه می تواند در آینده زندگی دوچرخه سواران بسیاری را نجات دهد. این دستگاه قرار است تا چند ماه آینده وارد بازار شود.

لازم به ذکر است که در گذشته نیز چراغ های هشدار برای دوچرخه ها تولید شده بود که البته به خاطر کیفیت بسیار پایین و همچنین قوی نبودن نور تاثیر خاصی در نجات جان دوچرخه سواران نداشت.


برچسب ها: خواندنی ، باشگاه ، دوچرخه ، نجات ، جان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
سيا
۲۲:۱۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
لطفا اگه ممكنه قيمت اين رو هم بگيد
حجت
۱۹:۵۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۱
سلام.
جالب بود لطفا اگه ممکنه قیمت این رو هم بگید