سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ارتفاع برف در محور تکاب-ایرانخواه به 3 متر رسید/ادامه عملیات برف روبی

بارش برف و باران در برخی شهرهای آذربایجان غربی موجب بسته شدن یا کندی تردد در محورهای این استان شده و امروز نیز ارتفاع برف در محور تکاب به ایرانخواه به بیش از 3 متر رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه بارش شدید برف از اولین دقایق امروز توام با کولاک موجب شد تا محور تکاب به ایرانخواه در گردنه مائین بولاغ تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شود.

هم اکنون با وجود فعالیت شبانه روزی سه دستگاه خودروی برف روب در این محور هنوز راهداران این شهرستان موفق به بازگشایی این محور نشده اند.

مسیر ارتباطی ایرانخواه در حدفاصل محور تکاب - سقز در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است. مرکز راهدای آذربایجان غربی از رانندگانی که قصد تردد از این محور را دارند خواست تا از مسیرهای دیگری برای ادامه سفر خود استفاده کنند.

همه محورهای مواصلاتی مهاباد باز و تردد در آنها جریان دارد

همچنین با وجود بارش باران در بیشتر محورهای مهاباد در طول هفته جاری هیچ مشکلی در محورهای این شهرستان وجود نداشته و تردد در این محورها عادی و روان گزارش شده است.

با وجود آنکه انتظار بارش برف در محورها و گردنه‌های برف گیر این شهرستان می‌رفت ولی تاکنون هیچ گزارشی از بارش برف در این محورها گزارش نشده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعطیلات آخر هفته از مسافرانی که این شهرستان را برای مسافرات خود انتخاب کرده‌اند خواست تا وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ مجهز سازند.

اجرای عملیات راهداری در جاده های برفی جنوب آذربایجان غربی

راهداران نیز به دنبال بارش برف همراه با کولاک در جنوب آذربایجان غربی، عملیات برف روبی و نمک پاشی را انجام می‌دهند.

گروه‌های راهداری به صورت متناوب عملیات راهداری زمستانی را در محورهای جنوب استان به ویژه جاده اصلی تکاب – ایرانخواه و تعدادی از راه‌های روستایی شهرستان تکاب اجرا می‌کنند.

بنابر اعلام مرکز مدیریت راه‌ها تردد وسایل نقلیه در محور تکاب- ایرانخواه با زنجیر چرخ الزامی است و کاربران جاده‌های جنوب استان باید به تجهیزات ایمنی مجهز باشند.

همچنین با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان، بیشتر جاده‌های استان به دنبال بارش شدید باران مه آلود است که استفاده از چراغ مه شکن ضروری است./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.