سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‌جستجوی بی‌نتیجه برای گنج 10میلیارد دلاری دیکتاتور سابق

خانواده ماركوس علاقه شديدي به آثار هنري داشتند و از اين رو ميليون ها دلار را صرف خريد تابلوهاي نقاشي كرده بودند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فردیناند مارکوس متولد ۱۱ سپتامبر ۱۹۱۷ دهمین رئیس جمهور فیلیپین بود که طی سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۶ عهده دار زمامداری این کشور بود.

اگرچه دیکتاتور کشور فیلیپین پس از سرنگونی حکومتش عاقبت در سال 1989 در تبعیدگاهش در جزیره هونولولو درگذشت اما بيش از 140 تابلوي نقاشي پيكاسو، ونگوگ و ديگر نقاشان مشهور كه ديكتاتور سابق اين كشور آنها را با پولهاي مسروقه خريداري كرده بود هنوز پيدا نشده‌ اند.

ماركوس پس از سرنگوني اين گنجينه گرانبهاي هنري شامل 300 اثر ارزنده را به دوستان و نزديكان خود واگذار كرد. اين در حالي است كه به گفته مقامات دولتي مانيل تاكنون تنها نيمي از اين آثار گرانبهاي هنري شناسايي شده اند.



خانواده ماركوس علاقه شديدي به آثار هنري داشتند و از اين رو ميليون ها دلار را صرف خريد تابلوهاي نقاشي كرده بودند. گروهي از مقامات دولتي مانيل كه مسئوليت پيگيري و شناسايي اين آثار هنري بين المللي را به عهده گرفته بودند، ارزش اين آثار را 10 ميليارد دلار تخمين مي زنند.

شماري از تابلوهاي نقاشي و ديگر آثار گرانبهاي هنري دوران ماركوس كه اخيرا شناسايي و كشف شده اند در مراكز هنري و موزه هاي مانيل در معرض ديد علاقمندان قرار گرفت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.