سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمندي در صنعت پتروشيمي کشور، تحريم ها را دور مي زند

تحريم کنندگان به توانمندي کشورمان در صنعت پتروشيمي واقف هستند و فکر مي کنند مي توانند با تحريم ها سياست خود را به کرسي بنشانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سلطاني نائب رئيس اتاق بازرگاني ايران در نشست بازار سرمايه که با محوريت صنعت پتروشيمي برگزار شد گفت: در حوزه صنعتي شدن به غير از توليد و فروش نفت خام ظرفيت و توانايي در صنعت پتروشيمي داريم و مي توانيم جايگاه مشخصي را در بازارهاي جهاني به ارمغان بياوريم.

وي افزود: تحريم کنندگان کشور بيشتر از ما به توانمندي هاي ما در صنعت پتروشيمي آگاه هستند و فکر مي کنند با تحريم هاي اقتصادي سياست خود را را به کرسي بنشانند.

وي ادامه داد: عليرغم اينکه برخي کشورها به تحريمها مي پردازند برخي ديگر در تلاش هستند تا در صنعت پتروشيمي جايگاه ما را در بازارهاي جهاني بگيرند.

وي افزود: ما بايد به دولتمردان گوشزد کنيم تا با اتخاذ سياست هاي درست و هوشمندانه در زمان پايان تحريم ها صنعت پتروشيمي همچنان محکم به فعاليت خود ادامه دهد.

وي اضافه کرد: صنعت پتروشيمي قلب تپنده اقتصاد کشور است و تحريم هاي داخلي ضربه محکمي را به اين صنعت مي زند.

وي  افزود: بخش نامه ممنوعيت صادرات صنعت پتروشيمي به صورت عجولانه اتخاذ شده است و فضاي سرمايه گذاري را تحت تاثير قرار داده است.

سلطاني افزود: در شرايط کنوني بازار سرمايه به تصميم هاي غيراقتصادي حساس شده است و تصميمات غيراقتصادي اثرات خود را در کشور گذاشته است.

وي در پايان گفت: تغييرات نرخ ارز اهميت صنعت پتروشيمي و پايداري اين صنعت را در مقابل نوسانات ارز نشان داده است اما  از اين صنعت در کشور قدرشناسي نمي شود./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.