سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش قدرت موشکي حزب الله در سراسر سرزمين هاي اشغالي

مقاومت لبنان در هرگونه جنگ احتمالي در آينده قادر است مناطق فلسطين اشغالي را از شمال تا جنوب هدف حملات موشکي خود قرار دهد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛  معادله جديدي که سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان آن را در سخنان خود در روز عاشورا اعلام کرد پرسش هايي را درباره برد موشک هاي جديد مقاومت و اهداف مورد نظر آنها مطرح کرده است.

عباس فنيش گزارشگر اين شبکه در گزارشي که با پخش قسمتي از سخنان نصرالله درباره منطقه درگيري حزب الله با رژيم صهيونيستي همراه بود گفت: شايد پس از اين معادله به معادله ديگري نياز نباشد. مقاومت فلسطين در غزه موشک هاي خود را به قدس اشغالي و تل آويو رساند حداکثر فاصله نوار غزه تا تل آويو و قدس به هفتاد کيلومتر مي رسد اما فاصله جنوب لبنان تا جنوبي ترين نقطه فلسطين اشغالي بالغ بر چهارصد کيلومتر است.

در ادامه آمده است: کميت وکيفيت موشک هاي مقاومت لبنان و نيز مسئله جمع آوري اطلاعات مسائلي هستند که بر اجراي تهديد جديد مقاومت لبنان موثر است. دبيرکل حزب الله تاکيد کرد در جنگ آينده و در صورتي که اسرائيل به لبنان حمله کند هزاران موشک به تل آويو و ديگر شهرهاي فلسطين اشغالي شليک خواهد شد.

نصرالله اين سخنان را درباره قدرت موشکي حزب الله در حالي بيان مي کند که رمضان عبدالله شلح دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين پيش از اين به آن اشاره کرده و گفته بود ممکن است موشک هايي که حزب الله در اختيار دارد سراسر شمال تا جنوب فلسطين را تحت پوشش قرار دهد.

در ادامه گزارش آمده است: وقتي صحبت از کيفيت مي شود صحبت از کميت ارزشي ندارد. دبيرکل حزب الله لبنان گفته است که مقاومت لبنان مي تواند در مقابل تخريب فقط يک خانه در حومه جنوبي بيروت، ساختمان هايي را در تل آويو هدف قرار دهد و نابود کند.

 به گفته وي مقاومت لبنان قادر است اقدام به محاصره دريايي اسرائيل و بنادر آن و کشتي هايي کند که در درياي مديترانه و درياي سرخ به سمت رژيم صهيونيستي در حرکت هستند. مقاومت همچنين قادر است اهداف مشخصي را با تعداد اندکي موشک با کارآيي بالا هدف قرار دهد و با هدف قراردادن برخي مناطق حساس خسارات سنگيني به رژيم صهيونيستي و مردم آن وارد کند.

 از سوي ديگر توانايي حمله به فرودگاه هاي دشمن به منزله فلج کردن حمل و نقل هوايي است.  استفاده از کميت و کيفيت موشک ها به جمع آوري اطلاعات نياز دارد و اينجاست که اهميت ارسال هواپيماي ايوب به آسمان مناطق اشغالي براي تهيه عکس و ارسال مستقيم آنها مشخص مي شود.

نصرالله در سخنان خود گفت: اطلاعات دقيقي که از طريق هواپيماي ايوب و منابع ديگر به دست مي آيد کامل کننده موشک هاي مقاومت  است.

در ادامه گزارش آمده است: بدين ترتيب مقاومت مي تواند شعاع موشک هاي خود را از کريات شمونه تا ايلات گسترش دهد. اما آيا رهبران رژيم صهيونيستي خوب به اين سخنان گوش مي کنند. اين در حاليست که در ميان مسئولان رژيم صهيونيستي حرف و حديث هايي درباره فايده سامانه هاي دفاعي وجود دارد که موشک هاي فجر توانستند به آنها نفوذ کنند.

برچسب ها: موشک ، حزب الله ، سرزمین ، قدرت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.