سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی بی سی فارسی و تروریسم خوب!

به خاک و خون کشیدن مردم در مراسم عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) رسمی به قدمت خود عاشورای حسینی است که از یزیدیان به خبائث و حرامزادگان هم‌نسل‌شان به ارث رسیده است.

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ سایرن در جدیدترین نوشته خود آورده است:

علتش قطعا در پویایی حرکت دسته‌های عزای حسینی و قدرت معنوی صاحب مجلس است که دسته‌دسته بندگان خسته از دنیا را بی‌نوبت در شفاخانه‌اش می‌پذیرد و مس وجودشان را طلا می‌کند تا سال بعد که دست کم عیارشان را ارتقا دهد. این پویایی را اگر مسیحیت داشت تا به امروز دنیا را فتح کرده بود. این گفته یک کشیش والامرتبه واتیکان است نه یک مسلمان حسینی! پس حسینیون قطعا برای آینده دنیای شیطان‌پرستان خطرات جدی دارند اما چرا موضوع قتل‌عام، بمبگذاری و خشونت‌ورزی سلفیون امسال اهمیت صد‌چندان یافته است؟

 1-در 2 روز گذشته طبق معمول هر ساله مراسم عزاداری شیعیان مظلوم پاکستان رنگ خون گرفت اما دریدن«افغان»‌های عزادار قطعا رسمی تازه است. در مهم‌ترین دانشگاه دولتی کابل میان جمعی از دانشجویان شیعه و برخی دانشجویان اهل تسنن درگیری‌های شدیدی رخ داد که یک کشته و 14 مجروح به جا گذاشت. به همین مناسبت وزارت آموزش افغانستان امتحانات پایان فصل دانشگاه‌ها را 3 ماه به تعویق انداخت و 3 دانشگاه بزرگ کابل را یک ماه پیش از موعد رسمی تعطیل کرد. اصل درگیری بر سر برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا بوده اما از جزئیات آن به علت بی‌توجهی عجیب صدا و سیمای ملی بی‌خبریم. آنچه واضح است «تکراری بودن» نقشه تفرقه‌اندازی دولت آمریکا میان مردم در آستانه خروج رسمی از کشوری اشغال شده است. ظاهرا دست آمریکا به اندازه‌‌ای در موضوع «خروج اجباری از افغانستان» خالی مانده که قصد دارد نقشه ناامن‌سازی و پروسه جلوگیری از اتحاد را عینا مشابه عراق در این کشور اجرایی سازد. این موضوع قطعا از بی‌سیاستی و «کودنیسم فزاینده» نخبگان غربی خزیده در اتاق‌های فکر نشأت می‌گیرد، چرا که نقشه‌های فاش از درصد موفقیت پایینی برخوردارند.

2-برخلاف صدا و سیمای خسته ایران؛ بی‌بی‌سی فارسی در 2 روز گذشته به طور پیوسته اخبار کشتار شیعیان در پاکستان و افغانستان را مخابره می‌کرد. مهم‌ترین نکته افتراق بی‌بی‌سی در اصل «تروریستی بودن» این وقایع خونبار بود؛ آنجا که از زبان یک روحانی سلفی افغان، شیعیان را نصیحت می‌کند از اتفاقات رخ داده درس بگیرند و به دنبال تبدیل افغانستان به ایران نباشند!

همچنین در اقدامی باورنکردنی و خبیثانه حوادث رخ داده را ناشی از «تحریکات شیعیان» در سیاه‌پوش کردن شهرها و نصب پرچم‌های عزای حسینی معرفی می‌کند! این رویه دقیقا بر خلاف موضع‌گیری بی‌بی‌سی در قضیه حمله طالبان به «ملاله» دختر افغان است که به ترویج سوادآموزی دختران میان خانواده‌های افغان مبادرت می‌ورزید در حالی که این موضوع قطعا موجب «تحریک» طالبان و سلفیون می‌شد. شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی وابسته به وزارت خارجه انگلیس، رسما برابر چشم فارسی‌زبانان، تروریسم را به بخش «بد» و «خوب» تقسیم کرد! گاهی باید برابر فرامین تروریست‌های فکور که اتفاقا «حرف حساب می‌زنند» سر تعظیم فرود آورد و گاهی هم باید بشدت با تروریسم مبارزه کرد. تشخیص موقعیت مبارزه یا سازش هم قطعا با انگلیس است!

3-دولت افغانستان همچنین از کشف یک مورد بمبگذاری در کابل خبر داده که در مسیر کاروان دسته‌های عزاداران در یک وانت جاسازی شده بود. نکته جالب توجه این است که ماموران امنیتی افغانستان اعلام کرده‌اند 120 کیلوگرم مواد منفجره کشف شده از نوعی است که تا به حال در این کشور دیده نشده و تازگی دارد. پیش از این کرزی از شیعیان خواسته بود در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا «محتاط» باشند! قطعا طالبان به عنوان یک گروهک منزوی و کوچک از آزمایشگاه‌های پیشرفته کشف و تهیه مواد منفجره برخوردار نیستند پس از یک جایی! مثلا یک کشور سلفی منطقه‌‌ای یا احیانا از رابطان فعال ناتو(!) مثل برادران بلک واترز باید مواد منفجره پیشرفته به دست طالبان رسیده باشد. برای کشف این معادله یک مجهولی نیاز به اطلاعات حساس و محرمانه نیست. کمی جست‌وجوی اینترنتی قطعا کارگشا خواهد بود.

4-طالبان پس از بمبگذاری در منطقه دیر اسماعیل‌خان پاکستان با تماس با «بی‌بی‌سی» مسؤولیت این حمله تروریستی را پذیرفتند. رسانه تقریبا «رسمی» طالبان «العربیه» است به نحوی که معمولا تروریست‌های این گروه بعد از انجام فعالیت‌های خرابکارانه در منطقه با این رسانه وابسته به عربستان سعودی تماس گرفته و مسؤولیت و عواقب اعمال‌شان را می‌پذیرند. مشخص نیست چرا این بار قرعه به نام بی‌بی‌سی افتاده است!

 5-طرح این مساله که شیعیان افغان به تبعیت از ایران برای سرور و سالار شیعیان عزاداری می‌کنند به اندازه‌‌ای مضحک است که اصلا نیازی به پاسخ ندارد اما این موضوع خود نشان از خالی بودن اتاق‌های فکر غربی‌ها بویژه انگلیسی‌ها دارد! ظاهرا مصرف هزارساله الکل در نسل بشر غربی کار خودش را کرده است! خبرنویسان حرفه‌‌ای شبکه وزارت خارجه انگلیس هنوز نمی‌دانند هیچ گروه از شیعیان به تبعیت از دیگران شعائر اسلامی را برپا نمی‌دارند! خود این موضوع نشانگر این واقعیت است که «شکست‌های بزرگ» در انتظار اتحاد تروریستی غربی‌های کراوات بسته و طالبان بی‌تمدن است! شکستی که نشان از عدم شناخت حریف دارد. اگر بنا بود ترس از مرگ و خونریزی، حامیان اندیشه «پیروزی خون بر شمشیر» را وادار به عقب‌نشینی کند امروز در پاکستان و عراق و افغانستان و نیجریه و مصر و کویت و بحرین و عربستان و... دیگر خبری از دسته عزای حسینی نبود.

6-وقت آن است که انگلیسی‌های کودن و حرام‌زادگان خبیث دست‌پرورده‌شان را به درس گرفتن از تاریخ توصیه کنیم. مجددا به اندیشکده‌های خالی از مغزتان رجوع کنید و باور کنید آنچه باعث دوام «تشیع» شده «خون» است نه «شمشیر»! تحریک شیعیان و انبوه مسلمانان شریف اهل تسنن قطعا بیشتر از حساس شدن یک مشت سلفی خشک‌مذهب زنباره که بدون دست حمایت غرب هیچ محسوب می‌شوند، برای غرب خطر دارد. از فوکویاما سوال کنید تا تفاوت‌های اقلیت سلفیون با شیعیان و مسلمانان حقیقی دوستدار اهل‌بیت را برایتان فهرست کند!
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.