سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

40 درصد روستاییان و عشایر استان اصفهان زیر چتر بیمه تأمین اجتماعی

معاون صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر اصفهان گفت: از 122 هزار خانوار روستایی و عشایری مشمول بیمه تامین اجتماعی در استان، حدود 40 درصد آنها بیمه هستند.

 عماد استکی در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: شرایط بیمه شدن برای روستاییان و عشایر از طریق دهیاریها و شرکت تعاونی دهیاریهای استان فراهم است.

وی تعداد کل دهیاریهای استان را بیش از 700 دهیاری عنوان و تصریح کرد:از این تعداد، 204 دهیاری کارگزار صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

به گفته استکی،روستاییان و عشایر متقاضی بیمه می‌توانند از طریق اینترنت به سامانه دما ( دریافت متمرکز الکترونیکی) مراجعه و با دریافت یک شناسه ۱۸ رقمی ثبت نام کنند.

وی افزود: عشایر نیز بدلیل اینکه شرایط سخت تری نسبت به روستاییان دارند می توانند از طریق کارگزاریهای خود که بطور معمول نماینده ای از میان عشایر است، برای بیمه شدن اقدام کنند.

معاونت صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بیان اینکه کارگزاری عشایر شهرستان فریدونشهر هم اکنون فعال است، اضافه کرد: عشایر شهرستان های فریدن، چادگان و سمیرم می توانند از طریق شرکت تعاونی دهیاری ها ثبت نام کنند.

وی شرط اصلی برای بیمه شدن را سکونت در روستا و مناطق عشایری عنوان و اظهار کرد: میانگین سن بیمه شدگان از 18 تا 50 سال برای بانوان و 55 سال برای آقایان است.

استکی افزود: هم اکنون تعداد یکهزار خانوار روستایی و عشایری، جزو مستمری بگیران صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان هستند.

وی بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان را از مهمترین مزایای بیمه شدن روستاییان و عشایر عنوان و اضافه کرد: هم اکنون تنها بیمه از کار افتادگی و مستمری بازماندگان در صندوق بیمه استان فعال است/ع.

برچسب ها: اصفهان ، بیمه ، تأمین ، اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.