سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در محضربزرگان/ هدف نهضت سيدالشهدا(ع)

در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی‌شود و در واقع راه میان‌بری است به سوی خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،
استاد فاطمي نيا درباره هدف نهضت سيدالشهدا(ع) فرمودند: «در زيارت اربعين اين جمله هست که: و بذل مهجة فيک. [يعني] خدايا! امام حسين(ع) مهجه خود را در راه تو داد. مهجه چيست؟ در لغت مي گويد: المهجه الروح،[يعني] مهجه يعني روح. باز در لغت است [که] المهجه دم القلب [يعني] مهجه يعني خون قلب، خدايا امام حسين(ع) خون دلش را و جان و روحش را در راه تو فاني کرد: ليستنقذ عبادک من الجهاله، [يعني] براي اين که بندگان تو را از ناداني بيرون بياورد.
اصلاً فلسفه قيام و نهضت حضرت سيدالشهدا(ع) جهل زدايي است... تمام جهالت ها و ناداني ها نماينده يزيد است. تمام علم ها، دانش ها، بصيرت ها، روشن بودن ها و فهميده بودن ها، نماينده امام حسين(ع) است. شما هر جاي عالم را بنگريد که بويي از انسانيت و فهم و دانش برده باشند و پاي تمدن به آن جا رسيده باشد، [در آن جا] نام حضرت به عظمت برده مي شود و از آن حضرت با تکريم و تعظيم و به عنوان سرور آزادگان و جوانمردان ياد مي شود.»
«نکته ها از گفته ها» دفتر اول-ص۲۷


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.