سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت هاي بازاريابي شبکه اي نوع قانونمند شرکت هاي هرمي نيستند

جايگزيني بازاريابي شبکه اي به جاي بازاريابي سنتي براي 50 الي 70 هزار نفر فرصت شغلي ايجاد مي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن رادمرد معاونت توسعه بازرگاني داخلي با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: اجرايي کردن سيستم بازاريابي شبکه اي که از سال 88 در کشور شروع شده با اعطاي مجوز به 7 شرکت در حال فراگير شدن در سطح جامعه بازرگاني ايران است.

وي افزود: هم اکنون به 7 شرکت توليد کننده و توزيع کننده موادغذايي، بهداشتي و آرايشي، ورزشي، مصنوعات طلا و صنايع دستي مجوز جهت بازاريابي شبکه اي داده شده است.

وي با اشاره به اينکه جايگزيني بازاريابي شبکه اي به جاي بازاريابي سنتي براي 50 الي 70 هزار نفر فرصت شغلي ايجاد مي کند اظهار داشت: بازاريابي شبکه اي و به طور کلي شرکت هايي که از طريق اين روش بازاريابي مي کنند با حذف واسطه هاي غيرضروري عملا زمينه رساندن کالا از توليد به مصرف کننده نهايي را فراهم مي سازد.

وي گفت: کالايي که از اين طريق به دست مصرف کننده مي رسد با کالايي که از طريق بازاريابي سنتي توزيع مي شود 7 الي 8 درصد قيمت پائين تري نسبت به کالاهايي دارد که با روش سنتي بازاريابي شده اند.

وي ادامه داد: بازاريابي شبکه اي يک روش فروش محصول است که شرکت هايي که از اين روش استفاده مي کنند افرادي را به عنوان بازارياب (به دور از يک مکان ثابت تجاري) براي فروش محصول به طور مستقيم به مصرف کننده نهايي به کار مي گيرند.

وي افزود: در اين روش با حذف بسياري از هزينه هاي واسطه گري، تبليغات و انبارداري کالا با کمترين هزينه تمام شده به دست مصرف کننده نهايي مي رسد.

رادمرد با اشاره به تفاوت بازاريابي شبکه اي و بازاريابي هرمي اظهار داشت: در بازاريابي شبکه اي کالاها با ارزش واقعي مطابق با قيمت بازار آنها به فروش مي رسند که البته اين قيمت گران تر از قيمت بازار نبوده و کالا ارزش واقعي خود را ندارد.

وي گفت: همچنين کالاها موظف به اخذ مجوزهاي لازم از نظر کيفيت محصول، ايران کد، کد شبنم و ... هستند ولي در شرکت هاي هرمي کالا قيمت واقعي نداشته و عمدتا فروشندگان روياپردازي مي کنند.

وي ادامه داد: تنها شرکت هاي داراي مجوز از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت شرکت هاي بازاريابي شبکه اي قانوني شناخته مي شوند و هر شرکت بدون مجوز در زمره شرکت هاي هرمي قرار دارد.

وي ادامه داد: برخلاف تصور عوام و تبليغات سوء غيرکارشناسي شرکت هاي بازاريابي شبکه اي نوع قانونمند شده شرکت هاي هرمي نيستند.

وي اظهار داشت: فوايد بازاريابي شبکه اي، کاهش هزينه هاي واسطه گري، سهولت رساندن کالا از توليدکننده به مصرف کننده نهايي امکان فرهنگ سازي در سطح جامعه براي استفاده از توليدات ملي، ايجاد اشتغال، حمايت از توليدملي، امکان عرضه کالاي استاندارد و امکان رصد و نظارت کالاي عرضه شده توسط نهادهاي نظارتي از حيث قيمت و کيفيت است./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ani network
۰۷:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
نه واسطه حذف کردین نه کیفیت کالا رو بالا بردید
حد اقل اون واسطه ی پولی میگرفت واسه جابه جایی کالا
منکه بازایاب هستم هزینه جابه جای دارو وغیره ولی براش پولی دریافت نمیکنم سود کی میکنه اون بالایی زحمتش واسه بازاریابه