سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

خطبه‌خوانی حضرت زینب در اردبیل برگزار شد

همزمان با ایام شهادت سیدالشهدا و در پاسداشت مقام و منزلت ام‌المصائب حضرت زینب (س) مراسم خطبه‌خوانی آن حضرت در اردبیل به صورت نمادین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در این مراسم که دیروز با حضور جمعی از بانوان و زنان بسیجی عاشورایی در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد، نحوه به اسارت گرفته شدن و همچنین خطبه قرای حضرت زینب (س)‌ در برابر یزید فاسد به صورت نمادین اجرا شد و بانوان شرکت‌کننده در سوگ مولا و سرورشان امام حسین (ع) و اسرای کربلا گریسته و عزاداری کردند.

در حاشیه این مراسم مدیر بسیج زنان عاشورایی اردبیل گفت: بعد از واقعه عاشورا رسالت حضرت زینب (س) در تبیین و روشنگری حقایق عاشورا بسیار عظیم و سنگین بود به طوریکه آن حضرت سعی کرد با اقتدار و عظمت خاص این واقعه و حوادث رخ داده را تبیین کند تا غافلان بدانند که حادثه کربلا حادثه‌ای برای عزت و سربلندی جامعه اسلامی و بشریت بوده است.

زهرا آیینه‌دار افزود: آن حضرت تلاش کرد تا چهره از فساد و ستمکاری دستگاه بنی‌امیه و یزیدیان بردارد و به مقابله با تحریف‌ها و بدعت‌هایی بپردازد که قصد داشتند از این طریق به جامعه اسلامی ضربه وارد کنند.

وی همچنین گفت: حضرت زینب (س) به عنوان شیرزن دشت نینوا به همراه برادر زاده‌اش امام سجاد (ع) چنان در افشای ماهیت دستگاه بنی‌امیه مجاهدت کرد که گاه سخن حق و حقیقت آنها مایه بدنامی دشمنان اسلام شد و آنها به هر سخن‌چینی و ضدیت دست زدند.

آیینه‌دار خاطر نشان کرد: ‌در دوران اسارت زمانی که کوفیان اعلام کردند که افراد اسارت رفته خارجی هستند آن حضرت با روحیه پایداری و استقامت اعلام کرد که ما خاندان اهل بیت عصمت و طهارت هستیم و باید چشم‌ها و گوش‌های خود را باز کنید تا عظمت این خاندان پاک را ببینید.

مدیر بسیج زنان عاشورایی اردبیل در ادامه افزود: حضرت زینب (س) به مانند یک علمدار واقعی بعد از حادثه دهم محرم سعی کرد رسالتی که امام حسین (ع) و یارانش دنبال آن بودند بر زمین نماند بلکه با قدرت و صلابت به سرمنزل مقصود برسد/ع.

برچسب ها: اردبیل ، خطبه ، خوانی ، حضرت ، زینب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.