سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/

تاکید بر بیمه کردن محصولات زرشک وزعفران

فرماندار زيرکوه بر بيمه کردن محصول زرشک و زعفران پس از برداشت تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ فرهاد فلاحتي در پنجمين جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزي زيرکوه با تاکيد بر اين موضوع گفت: با توجه به اين که پس از برداشت زرشک و زعفران خسارت هاي زيادي تا مراحل قبل از فروش، محصول را تهديد مي کند و در موارد بسياري کشاورزان دچار ضرر و زيان فراوان مي شوند، بيمه کردن اين محصولات پس از برداشت ضروري است.

وي خواستار راه اندازي اداره امور زمين ها و حضور نماينده اين اداره در مديريت جهاد کشاورزي شهرستان شد. فرماندار زيرکوه با اشاره به نقش و اهميت بخش کشاورزي در تامين مايحتاج زندگي و ايجاد اشتغال در شهرستان گفت: بايد با جديت بيشتر تلاش شود تا تسهيلات کارگروه توسعه بخش کشاورزي به موقع جذب و باعث ايجاد اشتغال و توسعه و رونق بخش کشاورزي شود.

فلاحتی با بيان اين که سقف پرداخت تسهيلات به پروژه ها در اين کارگروه با تصويب هيئت دولت از 300 به 500 ميليون ريال افزايش يافت، گفت: از ابتداي تشکيل کارگروه توسعه بخش کشاورزي در زيرکوه 110 ميليارد ريال تسهيلات از سوي بانک کشاورزي براي اجراي 116 طرح کشاورزي در شهرستان پرداخت شد.

وي افزود: با اجراي 293 طرح مصوب کارگروه، 148 فرصت شغلي مستقيم در شهرستان به وجود خواهد آمد. فرماندار زيرکوه ادامه داد: اعضا بايد علاوه بر حضور فعال در جلسه هاي کارگروه نسبت به معرفي و شناسايي افراد مستعد براي دريافت تسهيلات مربوط اقدام کنند.

پور مدير جهاد کشاورزي زيرکوه نیز با اشاره به تصويب اجراي 73 طرح کشاورزي، در اين جلسه گفت: از اين تعداد 14 طرح مربوط به حوزه آب و خاک و 53 طرح مربوط به توليدات گياهي، اصلاح و احياي باغ ها است.

پور از مسئولان دست اندرکار به ويژه تعاوني هاي توليدي بخش کشاورزي و دامي خواست ضمن اطلاع رساني به دامداران و کشاورزان و ترويج يافته هاي کشاورزي، بهره برداران برتر را براي تجليل از فعاليت هاي آنان معرفي کنند.

وي از اولويت هاي جهاد کشاورزي به استفاده بهينه از منابع آب و خاک، اجراي سيستم هاي نوين آبياري، ارتقاي کيفيت محصولات کشاورزي، توليد محصول سالم و ارگانيک، کاهش مصرف سموم و کودهاي شيميايي اشاره و بر استفاده بهينه از اعتبارات توسعه بخش کشاورزي تاکيد کرد./ع

برچسب ها: بیمه ، زرشک ، زعفران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.