سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهشتي پور مطرح كرد

تاثير مثبت جنگ 8 روزه غزه در مذاكرات ايران با 1+ 5

يك كارشناس مسائل هسته‌اي گفت: جنگ 8 روزه باعث تثبيت و تقويت قدرت ايران و هم‌پيمانانش در منطقه شده و معادلات منطقه‌اي را به نفع آن‌ها تغيير داده است بنابراين در روند مذاكرات ايران با1+5 تآثير مثبتي خواهد داشت.

حسن بهشتي‌پور در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به نقش و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در منطقه اظهار داشت: اظهارات اخير کاندوليزا رايس درباره ايران، بيشتر جنبه تبليغاتي دارد چرا که وي به ظاهر بر قدرت ايران در مجموعه حرکات شيعيان تاکيد مي‌کند اما باطناً به دنبال دامن زدن به ايران هراسي و شيعه هراسي است تا از اين طريق افکار عمومي آمريکا را براي اعمال برخوردهاي خشن‌تر با ايران متقاعد کند.

اين کارشناس مسائل سياسي افزود: جناح‌هاي تندرو و نئوکان‌هاي آمريکايي با اذعان به اينکه قدرت ايران روز به روز در منطقه بيشتر شده و تاثيرگذارتر است به دنبال اِعمال سياست‌هاي تندتري عليه اين کشور هستند.

وي با اشاره به مذاکرات آتي ايران با 1+5 تصريح کرد: اين گفتگوها از جنبه فني و حقوقي خارج شده و بُعد امنيتي-سياسي پيدا کرده است بنابراين تمام تحرکات مختلف منطقه‌اي و تغيير معادلات بر اين مذاکرات تاثيرگذار خواهد بود.

بهشتي پور ادامه داد: موضوعاتي چون سوريه، فلسطين، عراق و افغانستان از پارامترهاي تاثيرگزار بر گفتگوهاي ايران با 1+5 هستند لذا هر نوع تغيير در چينش نيروها و نوع كنشگري بازيگران در اين مناطق، بر روند مذاکرات تأثير مثبت يا منفي خواهد داشت.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به اثبات اقتدار ايران در جنگ 8 روزه غزه تصريح كرد: اين جنگ باعث تثبيت و تقويت قدرت ايران و هم‌پيمانانش در منطقه شده و معادلات منطقه‌اي را به نفع ايران تغيير داده است بنابراين در روند مذاكرات ايران با1+5  تآثير مثبتي خواهد داشت.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.