سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه سحر "سرعت، دقت" بینندگان خود در عراق را می سنجد

"سرعت، دقت" اولین مسابقه سیمای کردی شبکه جهانی سحر به صورت تلفنی و زنده است که به زودی از این سیما پخش خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، مهیار کلهر تهیه کننده و کارگردان این مسابقه تلویزیونی با اشاره به اینکه بخش های گرافیکی این برنامه ضبط و آماده شده است، گفت: تولید این برنامه از اوایل تیرماه سال جاری آغاز شده و حدود 4 ماه به طول انجامیده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقه "سرعت، دقت" ساختاری تلفنی و مجری محور دارد، افزود: این برنامه از بخش های مختلفی همچون ایران شناسی، بازی های سرگرم کننده، مخاطب شناسی و اطلاعات عمومی تشکیل شده است.

کلهر با اشاره به اینکه در هر برنامه 2 یا 3 نفر شرکت کننده حضور داشته و به رقابت می پردازند، افزود: هر شرکت کننده پس از برقراری ارتباط زنده تلفنی ابتدا به صورت گرافیکی وارد میدان آزادی تهران می شود و در فضایی رایانه ای 15 تابلو را در مقابل خود می بیند که هر یک بیانگر یک مکان تاریخی است و با انتخاب یکی از آنها وارد فضای سه بعدی شده و میزان آشنایی او با اماکن تاریخی- مذهبی ایران، بویژه در مناطق کردنشین سنجیده می شود.

تهیه کننده مسابقه "سرعت، دقت" در ادامه از انجام بازي هاي جذاب و سرگرم كننده در بخش دیگر این مسابقه خبر داد و اظهار کرد: در این بخش شرکت کنندگان در فضایی گرافیکی به بازی هایی که كمتر در مسابقات تلفني مورد توجه بوده مانند بولینگ و بسکتبال، می پردازند و مراحل را یکی پس از دیگری طی می کنند تا به جایزه دست یابند.
کلهر مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر شرکت کننده را 5 دقیقه و ملاک دریافت جایزه را پشت سر گذاشتن موفق همه مراحل ذکر کرد و گفت: در بخش مخاطب شناسی، بخش هایی از فیلم و سریال ها و برنامه های پخش شده یا در حال پخش سیمای کردی نمایش داده شده و از شرکت کننده خواسته می شود که نام برنامه را حدس بزند. در بخش اطلاعات عمومی نیز دانش عمومی شرکت کنندگان با طرح سوالات چند گزينه اي با موضوعات ديني و معارف، تاريخي، ادبيات ايران و جهان و ... محک می خورد.
از عوامل تهیه و تولید این مسابقه زهرا فرخی راد (گرافیست)، مهدی حسنی حلم (امور رایانه و بازسازی اماکن)، محسن کلهر و سارا اسدی (دستیاران تهیه) و فرح همایون فر (گوینده متن) را می توان نام برد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.