سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلب تپنده پایتخت از رونق افتاد

امام حسین (ع) میدانی که در قلب پایتخت واقع شده است وسیع، پر شور و ساکنین آن پدربزرگ و مادربزرگ هایی که امروز نگران تغییرات در این میدان هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اهالی منطقه میدان امام حسین(ع) اظهار داشتند: تبدیل میدان به پیاده رو بر رونق و کسب و کار کسبه خلل وارد کرده است و تردد ماشین ها را نیز مشکل کرده است.

نقره بیان پیرمردی کفاش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اولین معضل همین باغچه کنار پیاده رو است، چندین بار این باغچه پر و خالی شده است اما الان هم وضعیت درستی ندارد، کاش این باغچه نبود و پیاده رو عریض تر می شد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر زیبایی طرح جدید میدان امام حسین افزود: رکود کسب و کار بسیار، من و دیگر کسبه ها را نگران کرده است و این امر به علت تردد سخت ماشین ها است که با توجه به اینکه میدان به محل گذر تبدیل شده است. تمامی خیابان های مجاور راهی به میدان ندارند و بار به وسیله موتور به مغازه های ما آورده می شود.

پیرمرد در ادامه تاکید کرد: با توجه به این که تمامی ماشین ها از پل زیرگذر استفاده می کنند، توجه و عنایت بیشتری به این معبر باید داده شود تهویه و نفس کشیدن در آن مکان بسیار سخت است و نور کمی نیز دارد.

در ادامه زنی در خیابان شهرستانیها ضمن بیان اینکه از اهالی نیست گفت: من از حسن و عیب این محدوده دور هستم اما بعد از یک سال دیدن تغییرات در میدان امام حسین (ع) تعجب برانگیز بود زمانی که به این جا قدم گذاشتم احساس امنیت خاطر و آرامش کردم.

قدری جلوتر پلیسی که در ایستگاه مستقر واقع در ضلع شمال غربی میدان بود از امنیت فعلی امام حسین (ع) گفت: با توجه به قدیمی بودن بافت این محدوده و وجود بازار شهرستانیها و دست فروش ها حضور افراد سودجو را به همراه داشته است اما اخیرا به دلیل تردد کمتر ماشین ها افراد مجرم و اراذل کمتر به این حوالی و خیابان شهرستانیها می آیند و این نشان از بالا رفتن امنیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قرار است میدان امام حسین (ع) به یک مکان فرهنگی تبدیل شود بازخورد خوبی دارد.

مردی شال فروش در ادامه اظهار نارضایتی کرد و گفت: فضای میدان قبلا دلگشاد بود اما اکنون تا چشم می گردانیم سنگ فرش و سنگ فرش است و کاسبی کساد و تردد مشکل شده است.

مردی آجیل فروش در خیابان شهرستانیها در پایان خاطر نشان کرد: تردد برای اهالی با توجه به اینکه از میدان امام حسین(ع) تا شهدا سنگ فرش شده است و هم تبدیل به پیاده رو شده و تنها خیابان اقبال باز است که آن هم یک طرفه است، کسبه و اهالی چه کار باید کنند. مخصوصا مغازه داران 17 شهریور و آنان که مسیرشان به سمت محله های پایین شهر است.

در میان این همه ساخت و ساز قدری مکث باید کرد به راستی رونق خانه های ما و کسب و کار و نشاط مردم دغدغه ی خاطر چه کسانی باید باشد، میدان امام حسین (ع) به زیبایی هر چه تمام تر به یک مکان و نماد فرهنگی تبدیل می شود اما در میان این پروژه جای نشاط و رضایت نان آوران ما خالی است./ز

برچسب ها: رکود ، طرح ، میدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.