سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشکار شدن ضعف نظامي رژیم صهیونیستی پس از جنگ غزه

پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در جنگ غزه ضعف قدرت بازدارنگی سامانه دفاعی اسرائیل را آشکار کرد و مقاومت به عنوان یک طرف جنگ، توانست قدرت نظامی و حضور خود را به طرف صهیونیستی تحمیل کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  پایگاه اینترنتی روزنامه الخلیج امارات در مقاله ای به قلم عونی صادق با عنوان «پیروزی تاکتیکی برای مقاومت» نوشت: بدون شک توافقنامه آتش بس میان اسرائیل و حماس، پیروزی برای مقاومت به شمار می رود، زیرا تل آویو تلاش کرد جنگ بدون پذیرش شروط حماس خاتمه یابد.

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اعلام این مطلب در کنفرانس خبری افزود: همان طور که مقاومت به پیروزی تاکتیکی دست پیدا کرد، اسرائیل شکست تاکتیکی خورد، و این شکست برای رژیم صهیونیستی به واقعیت پیوست، گفته های خالد مشعل حاکی از این است که اسرائیل قصد داشت با وارد کردن ضربه نخست کار مقاومت را تمام کند اما موفق به انجام این کار نشد.

توافقنامه آتش بس دارای دو بعد است، نخست تاکتیکی و دیگر راهبردی، مقاومت به عنوان یک طرف جنگ، توانست ضربه مهلکی به قدرت بازدارندگی اسرائیل وارد و قدرت نظامی و حضور خود را به طرف اسرائیلی تحمیل کند.

بعد دوم منفعت راهبردی این توافقنامه آتش بس برای مقاومت است، که محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر در این باره گفت: «آتش بس برای حفظ ثبات منطقه صورت گرفته است و ما خواستار حل و فصل مسئله فلسطین به صورت کامل و عادلانه هستیم»‌ و این به معنای تاکید کشورهای منطقه بر حل عادلانه مسئله فلسطین است.
برچسب ها: غزه ، جنگ ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.