سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمقی ترین پست امروز NBA کدام است؟

گارد رأس ها تأثیرگذارترین بازیکنان بسکتبال/ پایان دوران سنترهای بلند قامت

بررسی کارشناسان لیگ حرفه ای بسکتبال NBA نشان می‌دهد در حال حاضر پست یک ( گارد رأس) ، عمیق ترین پست در لیگ با بیشترین تعداد بازیکنان با استعداد است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بحث اهمیت و عمق یک پست با میزان استعداد مورد نیاز برای بازی در آن پست و تعداد بازیکنان با استعداد آن در مجموع سنجیده می‌شود، اما برای رسیدن به اینکه کدام پست اهمیت بیشتری دارد، ابتدا به بررسی پنج پست بسکتبال می‌پردازیم:

* پست پنج: سنتر

پیدا کردن پستی که به کمترین مهارت و استعداد نیاز دارد کار سختی نیست، پست سنتر که دیگر به شکل واقعی اش وجود ندارد.

زمانی برخی به شدت اعتقاد داشتند که بازیکنان بلند قامت پست پنج بر سایر بازیکنان لیگ غلبه دارند، اما این بازیکنان در بسکتبال امروز نقش قدیمی خود را از دست داده اند.

سنترهای واقعی کمتر شده و فوروارد های قدرتی پر رنگتر می‌شوند، طبق مقاله تحليل گر بسکتبال دیوید آلریج با روی آوردن بیشتر تیم ها به نوع جدید بازی، تعریف سنتر سخت تر شده است.

از طرفی با نگاهی به آمارهای مختلف برترین بازیکنان دفاعی و حمله تنها 15 بازیکن پست پنج در جمع 100 نفر برتر هستند که این تعداد از تمام پست های دیگر کمتر است.

* پست 2 : شوتینگ گارد

پست 2 هم به انتهای رده بندی پست های بسکتبال نزدیک است، در بین آمارهای مربوط به تأثیر گزاری بازیکنان فعلی لیگ تنها 14 بازیکن گارد دوم در بين 100 نفر برنر و 4 نفر در بین 50 بازیکن تأثیرگزار قرار می‌گیرند.

کوبی برایانت، جیمز هردن، او جی مایو و جی آر اسمیت.

با تمام اوصاف بازیکنانی مثل دو این وید، مونتا الیس، جی جی ردیک و چهار نفر اشاره شده وضعیت این پست را بهتر از سنتر نشان می‌دهند.

* پست 3: فوروارد کوچک

اوضاع با رسیدن به فورواردهای کوچک جالب تر می‌شود، در این پست بازیکنان خوبی پیدا می‌شوند و حتی گاهی بهترین های لیگ از پست 3 هستند.

در اینجا صحبت از بازیکنانی مثل لبرون جیمز، کوبن دورنت و پل پیرس است، کوین دورنت تا به حال بهترین گلزن لیگ در سال 2012 هم بوده و در نهایت به کارملو آنتونی می‌رسیم، بازیکنی که در حال حاضر در پست 4 بازی می کند و البته در نقش جدید خود شرایط بهتری هم دارد.

رودی گی ، جراردوالاس و.... بازیکنان خوب دیگر این پست هستند اما همچنان تعداد بازیکنان با استعداد فوروارد کوچک برای رقابت با دو پست مهم دیگر لیگ کافی نیستند.

*پست چهار: فوروارد قدرتی

تعداد فوروارد های قدرتی لیگ nba در حال افزایش است. شاید بازیکنان این پست به اندازه ی فورواردهای کوچک استعداد خالص نداشته باشند اما به هر حال در ترکیب تیم های لیگ تاثیر گزاری بیشتری دارند. تیم دانکن ، زک راندلف، پائو گسول، بلیک گریفین، جاش اسمیت، دیویدلی، آمار استودمایر و کارملوآنتونی همگی بازیکنان کلیدی تیم هایشان محسوب می شوند.

تعداد زیادی بازیکن جوان با استعداد مثل آنتونی دیومس ، تریستان تامپسون و کنت فرید نیز آینده این پست را تضمین می کنند.
با این وجود یک موقعیت دیگر باقی می ماند که فورواردهای قدرتی تا رسیدن به آن فاصله دارند.

گارد راس ها ، بازیکنان خوب و با استعداد این پست به قدری زیادند که می توان لیگ فعلی را لیگ گارد راس ها نامید.

پست یک: گارد راس

خیره کننده ترین بازیهای بسکتبال از پست یک دیده می شود یکی از مهمترین دلایلی که عنوان عمیق ترین پست به گارد راس ها تعلق می گیرد حضور بازیکنان توانا، قدرتی و یا فوق ستاره ها به صورت همزمان در بین آنها است.

سایت روتو ورلد در این مورد می نویسد: به نظر می رسد پست گاردراس هر روز عمق بیشتری پیدا کرده و روزهایی که این بازیکنان پست یک شروع کننده در بازی تقریبا هیچ کاری نمی کردند به سر آمده در حال حاضر 30 گارد راس مطمئن در بین تیم ها وجود دارد.

کریس پل، راجون راندو، دریک رز، درون ویلیامز ، راسل وستبروک، توني پارکر، برندون جنينگز و حتي بازيکناني مثل ريموند فلتون و جرمي لين  نامهای آشنای این پست هستند که درصد تاثیر گذاری بالایی در تیم های خود دارند. علاوه بر این در بین تمام آمارهای cbs سایت nba  و هولينگر بیشترین نفرات را در بین 100 بازیکن برتر دارند./مح

برچسب ها: پست ، باشگاه ، مهارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.