سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سريال "حريم سلطان" صداي اردوغان را هم در آورد

عبدالله چليك وزير فرهنگ و جهانگردي تركيه، به اظهارات تند اردوغان عليه سريال "حريم سلطان"(محتشم يوز ايل) واكنش نشان داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه حريت، اردوغان گلايه كرده بود كه اين سريال تلويزيوني تصويري مخدوش و نادرست از دوره عثماني و اجداد ما را به نمايش گذاشته است.
وزير جهانگردي تركيه اظهار داشت كه اين سريال بينندگان بسياري را بسوي خود جذب كرده است و همچنين از نظر اقتصادي در ميان سريال هاي تركي از پر فروش ترين سريال ها بوده است.  
عبدالله چليك رئيس مركز "حقوق مادي و معنوي روشنفكران" در سخنراني اي كه در دانشگاه تراكيا گفت:"در پايان سال 2010 ميلادي ما درآمدي در حدود 65 ميليون دلار از فروش سريال ها كسب كرديم. " وي همچنين افزود:"ما در سال 2011، 10500 ساعت سريال به ساير شبكه هاي جهاني فروختيم اما در سال 2006 درآمدي از اين بخش نداشتيم." وي اضافه كرد:"سريال هايي از نوع "حريم سلطان" بيش از 150 ميليون بيننده در 76 كشور در سرتاسر جهان دارند."  
پيش از اين رجب طيب اردوغان در تاريخ 25 نوامبر از سريال هاي تركي "محتشم يوز ايل"  و چهره اي كه از سلطان سليمان به نمايش گذاشته شده است، انتقاد كرد.  
اردوغان در اين مورد گفته بود: "ما در اين مورد هشدار داده ايم و منتظر تصميم مرجع قضائي هستيم. به كساني كه ارزشهاي ما را ملعبه دست خود مي سازند بايستي پاسخي قانوني داد."
شبكه "استار" (شبکه پخش کننده اين سريال) يكي از محبوبترين شبكه هاي تلويزيوني در تركيه است و در خارج از آن كشور نيز مخاطب دارد. اين شبكه سريال "حريم سلطان" را پخش مي كند و در آن به زندگي سلطان سليمان عثماني و معشوقه اش مي پردازد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.