سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پژوهش های علمی بدون تجاری سازی ارزشی ندارند

رئيس سازمان چهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: پژوهش هاي علمي در بخش كشاورزي بدون تجاري سازي ارزشي ندارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدیان در جلسه بررسی مقدمات شروع كار مركز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه های فناور، با اشاره به ابعاد تفاهم نامه 4 جانبه جهت ایجاد این مرکز در تبریز گفت: موافقت اصولی تاسیس این مرکز از وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و جهادکشاورزی دریافت شده است.

وی با اشاره به تنوع موضوع‌های تحقیقاتی در زمینه های کشاورزی و منابع طبیعی در این استان گفت: مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه‌های فناور ، همزمان با هفته پژوهش در تبریز رسما آغاز بکار می کند.

محمدیان این مرکز را مسئول تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی پژوهشگران استان دانست و افزود: فارغ التحصیلان بخش و صاحبنظران مراکز و شرکتهای دانش‌بنیان در این مراکز مستقر شده و فرصت بسیار ارزشمندی برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها فراهم می‌آید.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان بابیان اینکه دستاوردهای کشاورزی ومنابع طبیعی استان تاکنون قابلیت تجاری‌سازی نداشته و پژوهش های علمی در بخش کشاورزی بدون تجاری سازی ارزشی ندارند گفت: تبدیل دانش فنی به ثروت با هدف اشتغالزایی و ارتقای معیشت کشاورزان انجام می‌شود و افراد مختلف می‌توانند ایده های مورد نظر خود را به مراکز رشد واحدهای فناور و کشاورزی و منابع طبیعی استان ارائه و آن را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط كنوني با وجود پتانسیلهای بالقوه استان و نیاز مبرم از طرف مسئولین این حوزه در سطوح ملی و استاني برای وجود یک یا چند مرکز پیشرفته علمی چند منظوره كاملاآشكار و ضروري است ادامه داد: به مراكزي که بتوانند جوابگوی بخش عمده ای از پرسش های موجود در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی بوده و تصویری شفاف از وضعیت گذشته و حال را به نمایش گذاشته و راههای علمی و عملیاتی را تجربه و ترویج نمایند نیازمندیم.

محمدیان با بیان اینکه مراکز رشد بایستی متولی تحقیقات بنیادین، کاربردی و توسعه ای بوده و نتیجه تحقیقات را تا مرحله عملیاتی و تجاری شدن هدایت و پایش نمایند افزود: این مراکز بایستی فعالیت های موجود در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را از وضعیت سنتی به مکانیزم های صنعتی تبدیل كنند و ضمن ارتقای وضعیت، از زیان های موجود بكاهند.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بیان اینکه این مراکز بایستی از فعالیت های زیان بار مقطعی و درازمدت جلوگیری نموده و در زمینه های استقلال علمی و خودکفایی تولیدات کشاورزی گام بردارند افزود: در سال تولید ملی و نهضت جهادکشاورزی مي توانیم با ایجاد این مراکز زمینه ساز ارتقاء و صدور دانش فنی و صادرات محصولات تولید بوده و از این طریق به افزایش ثروت، دانش و اشتغال در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی کمک نماییم./س

برچسب ها: پژوهش ، تجاری ، ارزشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.