سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

پیام عاشورا نسخه‌ای برای رسیدن به درجه انسانیت

پیام‌های عاشورا و محرم بهترین نسخه‌ها برای هدایت و گرایش انسان به سمت ارزش‌ها و انسانیت هستند.

 

فرماندار خوسف در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: ماه محرم فرصتی برای خودسازی و رسیدن به انسانیت و عبور از مرزهای تعالی است.

مهدی‌فرجامی‌فرد با بیان اینکه پیام‌های عاشورا بهترین نسخه‌ها برای هدایت و گرایش انسان به سمت ارزش‌ها و انسانیت است، ادامه داد: اگر به معنای حقیقی کلمه پیام‌های نهضت عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی انسان تبیین شود انسان به بالاترین درجه از انسانیت و کمال دست پیدا می‌کند.

فرماندار خوسف اضافه کرد: افراد جامعه اسلامی مداوم باید از ارزش‌ها و وقایع عاشورا درس گرفته و هرگز اهداف اصلی نهضت کربلا را از یاد نبرند چرا که دین مبین اسلام با حرکت و قیام امام حسین(ع) احیا شد.

*عمل به امر به معروف سبب رسیدن انسان به درجه انسانیت می‌شود

فرجامی‌فرد مهم‌ترین پیام نهضت عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: انسانیت نیز از دیگر پیام‌های قیام امام حسین(ع) بود و جای دارد که با افزایش بصیرت دینی خود فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج و سبب رسیدن به درجه انساینت شویم.

وی تصریح کرد: این فریضه واجب الهی در جامعه مکتب و نظام اسلامی یک اصل مهم به شمار می‌رود که نهادینه شدن آن سبب تعالی جامعه دینی می‌شود./س

برچسب ها: پیام ، عاشورا ، انسانیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.