سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست البرادعي براي لغو بي قيد و شرط احکام جديد مرسي

محمد البرادعي، مخالف سرشناس مصري امروز دوشنبه خواهان لغو بي قيد و شرط احکامي شد که به محمد مرسي رئيس جمهور مصر اختيارات تام مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ رئيس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي در حالي چنين خواسته اي را مطرح کرد که وزير دادگستري مصر موضوع سازش با مرسي را براي حل اين بحران مطرح کرده است.

البرادعي در گفتگو با روزنامه مستقل المصري اليوم  اظهار داشت مخالفان مصري خواهان لغو بي چون و چراي اين احکام مربوط به قانون اساسي هستند که مرسي در تاريخ بيست و دوم نوامبر به تصويب رساند و به واسطه آن تصميم گيري هاي خود را از هر گونه قضاوتي  مصون کرد.

وي در ادامه رئيس جمهور مصر را بار ديگر فرعون توصيف کرد و گفت سازشي در کار نيست چون ما با رئيس جمهوري روبرو هستيم که رفتاري ديکتاتوري دارد.

البرادعي با اشاره به عملکرد نظاميان در جريان سقوط حسني مبارک رئيس جمهور مصر در فوريه دو هزار و يازده ميلادي افزود: من از اين که بار ديگر ارتش براي جلوگيري از هرج و مرج و به نام حمايت از وطن به خيابان ها بريزد تعجب نخواهم کرد.

در اين حال احمد مکي وزير دادگستري مصر در گفتگويي که خبرگزاري رسمي مصر منا منتشر کرد از سازشي سخن گفت که  بر اساس آن بتوان اختيارات رياست جمهوري را محدود کرد موضوعي که احتمالاً  در نشست امروز مرسي و شوراي عالي دستگاه قضايي مصر درباره آن گفتگو خواهد شد.

مکي پيشنهاد امضاي  يادداشت تفاهم يا اصلاحيه اي را داده است که در آن  تصميم گيري هاي بي قيد و شرط  رئيس جمهور محدود به  اختيارات مطلق رياست جمهوري شود و تصميم گيري هاي اداري را شامل نشود. با چنين تدابيري يک از موارد اصلي انتقاد از مرسي حل و فصل مي شود که  مي کوشد به نام دفاع از انقلاب مصونيت هاي قضايي خود را به کليه تصميم گيري هايش گسترش دهد.

برچسب ها: البرادعی ، مرسی ، احکام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.