سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهارات عجيب و غريب روشن:

بعید نیست کی روش با قطری‌ها تبانی کرده باشد! / حضور فدراسیون فوتبال ایران در جمع برترین‌های آسیا به انتخابات AFC‌ ربط دارد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نمی دانم ملاک AFC چه بوده که فدراسیون فوتبال ایران در جمع برترین فدراسیون های آسیا قرار گرفته است.

حسن روشن پیشکسوت فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خبر حضور فدراسیون ایران در جمع برترین های آسیا را شنیدم. نمی دانم ملاک انتخاب AFC‌ چه بوده که فدراسیون ما را در جمع برترین های آسیا قرار داده است. ما که در سال گذشته موفقیتی در فوتبال نداشتیم تا جزو برترین های قاره باشیم. شاید فدراسیون ما در پس پرده کارهایی انجام می دهد که ما نمی دانیم و AFC‌ می داند و به همین دلیل فدراسیون فوتبال ایران را در جمع برترین ها قرار داده است!


وی افزود: AFC‌ می داند تیم هایی موفق هستند که برنامه داشته اند و نمی دانم فدراسیون ما چه برنامه ای داشته که کاندید بهترین فدراسیون آسیا شده است. شاید هم چون آدم های فدراسیون فوتبال ما آدم های خوبی هستند جزو بهترین ها قرار گرفته ایم. قطعا به همین دلیل است و گر نه ما که برنامه ای نداریم تا جزو برترین های آسیا باشیم! الان یک سال است که رئیس فدراسیون می گوید جام حذفی برگزار نمی شود و رئیس سازمان لیگ می گوید برگزار می شود و دبیر فدراسیون هم معتقد است که شاید بشود و شاید هم نشود. هنوز هم معلوم نیست جام حذفی برگزار می شود یا نه و ما با این برنامه ریزی در جمع برترین های آسیا هستیم.


وي در ادامه گفت: الان که AFC‌ رئیس ندارد و چون ایران در انتخابات کنفدراسیون آسیا رای بالایی دارد و تاثیرگذار است، حتما آن شخصی که خودش کاندید ریاست AFC‌ است، ما را جزو لیست برترین ها قرار داده تا رای ما را در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشد.

وی افزود: ما هر حرفی بزنیم می گویند که منفی حرف می زند اما ملاک بهترین بودن برنامه ریزی و کارهایی است که در سال گذشته انجام شده است ما در یک سال گذشته موفقیتی نداشتیم و در همه رده ها اوت شدیم. در چنین شرایطی چطور می توانیم جزو بهترین های آسیا باشیم. جام حذفی هم هنوز معلوم نیست که برگزار می شود یا نه و در این وضعیت ملاک AFC‌ یا این بوده که چون مدیران فدراسیون ما آدم های خوبی است آنها را در لیست قرار داده اند یا کسی که می خواهد رئیس AFC‌ شود این کار را انجام داده تا رای ما را داشته باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران اظهار داشت: بحث تبانی کی روش با قطری ها مطرح شده و بعید نیست که چنین اتفاقی افتاده باشد چون قطری ها تا جایی که من می دانم برای صعود به جام جهانی دست به هر کاری می زنند، آنها هم پول خرج می کنند و هم داور را می خرند تا به جام جهانی صعود کنند. قطر چون 10 سال دیگر میزبان جام جهانی است، می خواهد الان به جام جهانی صعود کند تا در دنیای فوتبال مطرح شوند به همین دلیل دست به هر کاری می زنند.


وی افزود: قطری ها یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت دارند. در برنامه کوتاه مدت خود فوتبالیست هایی را از آرژانتین و دیگر کشورها می آورند و به آنها تابعیت می دهند تا مطرح شوند. البته آنها در رشته های دیگر مثل وزنه برداری و دو و میدانی همچنین کاری می کنند. در برنامه بلند مدت هم دنبال سازندگی هستند و روی بچه های 10 و 12 ساله برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کنند تا در آینده از آنها استفاده کنند.

وی افزود: قطر باید مطرح شود و ممکن است برای رسیدن به این هدف کی روش را بخرند. بالاخره آدمیزاد است و هر اتفاقی ممکن است بیافتد. فدراسیون فوتبال باید برای تیم ملی یک مدیر فنی قوی بگذارد تا تیم ملی هر طوری که کی روش دوست دارد بازی نکند.

او در ادامه گفت: بعضی ها بحث اعتبار کی روش را پیش می کشند و می گویند او بخاطر اعتبار خودش هم که شده، با قطری ها تبانی نمی کند اما باید بگویم که کی روش با خارج شدن از فوتبال اروپا برگشتی به آن تشکیلات قوی نخواهد داشت مثل خیلی از مربیان بزرگ از جمله برونومتسو که از فوتبال اروپا خارج شدند و الان سالهاست که در کشورهای حوزه خلیج فارس کار می کنند و هرگز نمی توانند به فوتبال اروپا برگردند و کی روش هم با این نتایجی که در فوتبال ایران گرفته دیگر نمی تواند صاحب یک تیم قوی در اروپا شود، پس بحث اعتبار او دیگر معنی ندارد.

روشن گفت: اگر به جام جهانی برویم، کی روش شاید 10 درصد در این صعود نقش داشته باشد چون هیچ کاری برای فوتبال ما نکرده است. او نه یک تیم جوان درست کرده که بگوییم تا 10 سال دیگر تضمین هستیم و نه برای تیم ملی کاری کرده تا دلخوش باشیم و فقط با شانس و دعای خیر مردم در تاشکند و تهران توانستیم ازبکستان و کره جنوبی را ببریم و گر نه کی روش تاثیری روی فوتبال ما نداشته است./آق

برچسب ها: آسیا ، فوتبال ، فدراسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
مهدی
۱۶:۰۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۱
به جای اینکه این پول های بیت المال را خرج مربیان خارجی کنند بهتر نیست یک یا چند مربی داخلی در سطح بین المللی تربیت کنند ؟