سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

50 درصد از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود بی خبرند

مسئول واحد مدیریت بیماریهای مرکز بهداشت سبزوار بیان نمودند که حدود 50 درصد از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود بی خبرند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر مریم مسعودیفر مسئول واحد مدیریت بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه اعلام کردند بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر در سراسر جهان 366 میلیون نفر مبتلا به دیابت زندگی می کنند و پیش بینی می شود این رقم تا سال 2030 به بیش از 550 میلیون نفر افزایش یابد با این روند در هر دقیقه 12 نفر در جهان مبتلا به دیابت می شوند و سالانه 4.6 میلیون نفر به دلیل دیابت جان خود را از دست میدهند؛ به بیان دیگر در هر 7 ثانیه 1 نفر دردنیا بر اثر دیابت می میرد . البته پراکندگی بیماری در مناطق مختلف یکسان نبوده و متاسفانه80 درصد از افراد مبتلا به دیابت در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​زندگی می کنند .

وی خاطر نشان کرد: آمار و مطالعات موجود درwho نشان میدهد دیابت ، مهمترین علت نارسایی مزمن کلیه و شایعترین علت نابینایی در افراد بالغ در جهان است . همچنین این بیماری جزء 10 علت اول از کار افتادگی بدنبال عوارض ناشی از دیابت که مهمترین آنها عوارض تهدید کننده حیات مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، قطع عضو و کوری است ؛ مطرح می باشد. با وجود طیف وسیع عوارض ناشی از این بیماری؛ عدم وجود علائم بالینی در اغلب افراد مبتلابه دیابت بدون عارضه ؛ موجب شده است که حدود50 درصد از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود بی خبر باشند .

مسعودیفر تصریح کرد: موثر ترین اقدام جهت کنترل اپیدمی دیابت در جهان ؛ ارتقاء سطح اطلاعات مردم در خصوص این بیماری و به ویژه آشنایی با فاکتورهای خطر ؛ عوارض و راههای پیشگیری واقدامات مراقبتی لازم می باشد.

برچسب ها: دیابت ، بیماری ، نااگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.