سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قوام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مرسي هوشيار باشد/ رژیم صهیونیستی و آمریکا تنور تنش‌ها در مصر را داغ می‌کنند

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اعتراضات نسبت به بیانیه قانون اساسی در مصر گفت: رژیم صهیونیستی، آمریکا و گروه‌های مخالف با انقلاب مصر، تنور تنش‌ها در اين کشور را داغ کرده و به دنبال اهداف شوم خود در مصر هستند.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به گسترش اختیارات محمد مرسي ريیس جمهوری مصر گفت: بخشی از تصمیمات مرسی، محاکمه سران دولت قبلي و تعویض دادستانی  کشور، در جهت اهداف و شکوفايي انقلاب بوده اما اين مسئله  به نوعی اختیارات مطلقه دولت قبلی را در ذهن مردم مصر تداعی می‌کند.

وی با اشاره به بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر در واکنش به اعتراضات اخیر در اين کشور تصريح کرد: ادامه اعتراضات در پي انتشار بيانيه دفتر رياست جمهوري مصر  نشانگر اين مهم بوده که غیر از معترضین و منتقدین واقعی، گروه‌های دیگری با اهداف مشخصي وارد صحنه سياسي اين کشور شده و سعي دارند از این موقعیت به نفع خود استفاده کنند.

قوام با بيان اينکه رژيم اشغالگر قدس سعي دارد در مسايل داخلي مصر دخالت کند، افزود: رژيم غاصب صهيونيستي براي بقاي حيات ننگين خود به ارتباط مستقیم و دخالت در مسایل داخلی مصر نياز داشته بنابراين آمریکا و اين رژيم جعلي سعي دارند با متشنج کردن اوضاع داخلی اين کشور به صورت مستقیم در مسايل مصر دخالت کنند.

وی با اشاره به رکود اقتصادی در مصر اظهار داشت: قطعا تنش و درگیری در هر کشوري بر مسايل اقتصادي تاثير گذاشته و در نهایت امنیت ملی آن کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد که در مصر نیز اعتراضات اخير تاثیر منفی بر امنیت ملی و مبادلات اقتصادی گذاشته است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به افزایش اختیارات ريیس جمهوری مصر يادآورشد: به نظر مي‌رسد افزايش اختیارات ریاست جمهوری در راستاي تصمیمات و اقدامات مرسی برای انتخابات مجلس جدید اين کشور صورت گرفته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قوام ، مصر ، رژیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.