سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

700 هزار عزادار از سراسر کشور به اردبیل سفر کردند

فرماندار اردبیل از سفر بیش از 700 هزار عزادار و عاشق اباعبدالله الحسین برای حضور در مراسهای عزاداری سنتی اردبیل، به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یوسف اکبری عصر دیروز در حاشیه اجتماع عزاداران عاشورایی اردبیل گفت: مسافران و عزاداران سراسر کشور همزمان با ایام محرم بویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به این استان سفر کرده اند.

وی اردبیل و روستاهای تابعه مرکز استان را پذیرای بیشترین عزاداران حسینی خارج از استان عنوان کرد، و یادآور شد: در همین راستا تلاش شده ضمن برگزاری مطلوب این همایش، عزاداری آئینی اردبیل در سطح کشور معرفی شود.

 

فرماندار اردبیل با اشاره به پیش بینی حضور بیش از یک میلیون عزادار در اجتماع های عاشورایی شهرهای مختلف استان یاد آور شد: در مراسم عزاداری عاشورایی علاوه بر مردم اردبیل هزاران عزادار از سطح کشور نیز حضور دارند.


اکبری همچنین از سفر عکاسان و مستندسازان کشوری برای ثبت عزاداری سنتی و اصیل اردبیل در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و تاکید کرد: عزاداری اردبیل به دلیل غنی، محتوا، اصالت و شور هیجان حسینی مردم همیشه توجه رسانه ها بوده است.


وی از حضور پر شور مردم اردبیل در برگزاری هرچه با شکوه دهه اول محرم بویژه در همایش روز تاسوعا و عاشوار قدردانی کرد و افزود: عزاداری مردم اردبیل در کشور زبانزد است و امسال با حضور منظم مردم در دستجات و هماهنگی خاصی که داشتند شکوه عزاداری اردبیل را دو چندان کرد.


به گفته وی حضور گسترده مردم اردبیل و بویژه هیئتهای مذهبی در برگزاری آئینهای سنتی عزاداری بار دیگر شور حسنی خاص اردبیلی ها را در سطح کشور به نمایش گذاشت./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، سفر ، عزاداران ، از ، سراسر ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.