سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

هجدهم محرم ضریح امام حسین(ع) وارد خوزستان می‌شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان گفت: ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) که توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده هجدهم محرم وارد خوزستان شده و از طریق مرز شلمچه به کربلا انتقال داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مکی یازع  اظهار کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده ضریح مقدس ابا عبدالله الحسین(ع) هجدهم محرم وارد اندیمشک شده و بعد از گذشتن از شهرهای دزفول، اهواز و شوشتر در روز 22 یا 23 محرم وارد شهرستان آبادان می‌شود.

وی افزود: ضریح مقدس مرقد امام حسین(ع) از سمت دارخوین وارد شهرستان شده سپس از منطقه ایستگاه 12 آبادان حرکت کرده و در یک مسیر مستقیم به سمت میدان طیب رهسپار می‌شود.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان گفت: ضریح آقا عبدالله الحسین(ع) از سمت میدان طیب به طرف میدان انقلاب، پارک معلم، لین یک احمدآباد حرکت می‌کند و در پایان برای جانمایی در مصلای بزرگ شهرستان پیاده می‌شود.

وی با اشاره به مدت زمان حضور این مهمان نزد آبادانی‌ها گفت: به مدت یک شب ضریح امام حسین(ع) در پارکینگ جنب مصلای آبادان برای زیارت شهروندان جانمایی می‌شود و از آبادان به سمت خرمشهر رهسپار شد و بعد از نصف روز توقف در خرمشهر به یادمان شهدای شلمچه رهسپار می‌شود.

یازع ادامه داد: در مسیر حرکت کاروان زیارتی ضریح مقدس آقا عبدالله الحسین(ع) سیستم صوتی سیار نصب می‌شود تا شهروندان و زائران به راحتی بتوانند در مسیرهای مشخص این کاروان حرکت کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص نحوه دریافت نذورات شهروندان آبادانی بیان کرد: شهروندان نذورات خود را تنها به افراد دارای بازوبند (یا حسین) و گردنی از کارت‌های انتظامات ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان واگذار کنند.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان افزود: شهروندان و زائران توجه داشته باشند که تنها افراد مشخص شده با آرم‌های مذکور از طرف ستاد عتبات عالیات منطقه مورد تأیید بود و افراد دیگر با عناوین مختلف مورد پذیرش ستاد نیستند.

وی در پایان گفت: ضریح مقدس امام حسین(ع ) 22 تن وزن داشته و به صورتی در پارکینگ جنب مصلای آبادان جانمایی می‌شود که زوار و شهروندان آبادانی بتوانند به راحتی و با فراغ دل زیارت کنند./س
برچسب ها: هجدهم ، ضریح ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.