سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت 70 واحد جدید پتروشیمی در نقاط مختلف کشور

معاون وزیر نفت از ساخت بيش از 70 واحد جديد پتروشيمي در اقصي نقاط کشور خبر داد و گفت: با بهره برداري از اين پروژه ها تا پايان برنامه پنجم توسعه ظرفيت اسمي نصب شده صنعت پتروشيمي به مرز يکصد ميليون تن در سال مي رسد.

عبدالحسين بيات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب که ظرفيت نصب شده صنعت پتروشيمي کشور تا ابتداي سال جاري به 54.5 ميليون تن در سال رسيد در حالي که سال گذشته 43 ميليون تن توليد واقعي داشتيم افزود: وجود اين ظرفيت خالي، دلايل متعددي دارد که يکي از آنها بحث تأمين خوراک است.

بيات با بيان اينکه برنامه ريزي هاي راهبردي درنظر گرفته شده، کاهش مستمر فاصله بين توليد واقعي و ظرفيت اسمي را به دنبال دارد، اظهار داشت: همزمان با افزايش ظرفيت نصب شده با بهره برداري از پروژه هاي جديد، راهکارهايي براي استفاده از تمامي ظرفيت هاي صنعت پتروشيمي و کاهش فاصله توليد با ظرفيت نصب شده اجرايي مي شود.

بيات از ساخت بيش از 70 واحد جديد پتروشيمي در اقصي نقاط کشور خبر داد و گفت: با بهره برداري از اين پروژه ها تا پايان برنامه پنجم توسعه ظرفيت اسمي نصب شده صنعت پتروشيمي به مرز يکصد ميليون تن در سال مي رسد.

معاون وزير نفت تصريح کرد: به زودي با بهره برداري از 3 طرح جديد صنعت پتروشيمي، ظرفيت اسمي نصب شده اين صنعت به 57 ميليون تن در سال خواهد رسيد و همزمان شاهد افزايش ظرفيت توليد واقعي به 46 ميليون تن خواهيم بود.

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران وجود نوسانات توليد را در بازه هاي زماني مختلف در طول سال طبيعي دانست و گفت: علل مختلفي مي تواند در بروز نواسانات در توليد محصولات يک واحد پتروشيمي نقش داشته باشد اما در مجموع توليد محصولات پتروشيمي در ايران بدون هيچ چالش و مشکلي در حال انجام است و اين نويد را مي دهم که از اين پس شاهد توسعه روزافزون صنعت پتروشيمي خواهيم بود./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.