سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکمت حسینی، شکست ناپذیر است

بعد از شهادت امام حسین (علیه­السلام) همه از بودن خود ننگ داشتند. مردم بر سر قبر اباعبد الله می­آمدند؛ شمشیر بر فرق خود می­زدند و زجّه می­زدند.

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ هم اندیشی دینی در آخرین نوشته خود آوره است:

بعد از کربلا سراسر نظام جامعه مسأله­دار شد و نتوانست به همان شکل سابق به زندگی خود ادامه دهد. به عنوان نمونه: بعد از کربلا تمام قاتلان امام حسین (علیه­السلام) کشته شدند و از بین رفتند. یعنی تمام مکر دشمن به خودش برگشت. یزید منفعلانه گفت: «خدا عبید الله بن زیاد را بکشد، ما به او نگفته بودیم که حسین را بکشد!» این جمله از روی صدق نبود، بلکه نشان از ویران شدن نظام سیاسی دشمن بود، در طرف مقابل فرهنگ امام حسین (علیه­السلام) و پیروان این مکتب هیچ­گاه رنگ و بویی از شکست به خود نگرفت. امام حسین (علیه­السلام) با قیام خود نشان داد که باطل همیشه در جاده­های شکست گام می­نهد، و حق همیشه پیروز و سربلند است.

بعد از شهادت امام حسین (علیه­السلام) همه از بودن خود ننگ داشتند. مردم بر سر قبر اباعبد الله می­آمدند؛ شمشیر بر فرق خود می­زدند و زجّه می­زدند! عجیب این­که همه­ی آن­چه را که می­خواستند با یاری نکردن امام حسین (علیه­السلام) برای خود حفظ کنند، از دست دادند و از آن طرف آن­چه را هم که با یاری کردن امام حسین می­توانستند به دست آورند، به دست نیاوردند؛ و عبرتی بزرگ آموختند که: «رها کردن دین خدا و امام مسلمین یعنی زندگی در ذلّت و خواری، و محروم شدن از همه چیز، اما زندگی در پرتو حکمت حسینی، یعنی پیروزی نهایی، و عزّت و سربلندی.»

در سال 1340 شاه می­خواست لایحه­ی انجمن­های ایالتی و ولایتی را تصویب کند. امام خمینی در برابر این کار، نهضت خود را آغاز نمود و در برابر چشمان نگران و بعضا معترض دیگران یک تنه در مقابل شاه ایستاد. همین ایستادگی حسینی موجب شد تا چند ماه بعد شاه مجبور شد این لایحه­ را پس بگیرد!

شاه در سال 1343 کاپیتولاسیون را به تصویب مجلس رساند. امام خمینی که فرزند قیام حسینی است، در مقابل این اقدام ننگین و ذلّت­بار اعتراض کرد و شاه را مورد نکوهش قرار داد. آن­ها امام را تبعید کردند تا صدای او را به خاموشی بکشانند، اما نمی­دانستند سینه­ای که با حکمت حسینی انس گرفته، هرگز خاموشی در برابر ذلّت را برنمی­تابد و راضی به سکوت نمی­شود! فرهنگ حسینی امام خمینی موجب شد تا شاه همین لایحه را هم از مجلس پس بگیرد!  

 در سال 1357 در روزنامه­ی اطلاعات، مقاله­ی «رشیدی مطلق» را نوشتند تا به گمانشان امام را بی­آبرو کنند؛ ولی ملت بر اساس فرهنگ حسینی در مقابل این تزویر قیام کرد و کار را به جایی رساند که شاه در مقال عذرخواهی در مقابل ملت گفت: «صدای انقلابتان را شنیدم»!

تمام این حوادث نکته­ای اساسی را به ما می­آموزد و آن این است که روش و حکمت حسینی همواره شکست ناپذیر است.
برچسب ها: وبلاگستان ، باشگاه ، حسین ، شکست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.