سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10 هزار نيروي نظامي آمريکايي در افغانستان در زمان دولت اوباما باقي مي مانند

وال استریت ژورنال یکشنبه شب گزارش داد دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارد پس از پایان عملیات رزمی رسمی در افغانستان در سال 2014 ، حدود ده هزار نیروی خود را در این کشور نگه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، این روزنامه به نقل از مقامات بلندپایه آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کرد این طرح مطابق با توصیه های ژنرال جان الن فرمانده نیروهای خارجی و آمریکایی در افغانستان است که پیشنهاد داده است بین شش هزار تا پانزده هزار نظامی آمریکایی در افغانستان باقی بمانند.
براساس این گزارش، پس از آنکه ماموریت ناتو در افغانستان در انتهای سال 2014 رسما پایان می یابد، این نیرو فعالیت های آموزشی و مبارزه با تروریسم انجام خواهد داد.
حدود شصت و هفت هزار نیروی آمریکایی در کنار سی و هفت هزار نظامی خارجی و سیصد و سی و هفت هزار سرباز و پلیس افغان که نیروهای امنیتی افغانستان را تشکیل می دهند، در حال حاضر در این کشور مستقر هستند.
واشنگتن و کابل پانزدهم ماه نوامبر گفتگوهای مهم خود را در خصوص وضعیت نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از خروج نیروهای رزمی ناتو از این کشور در سال دو هزار و چهارده، آغاز کردند.
آمریکا تاکید کرده است که به دنبال پایگاه های دائمی در افغانستان نیست.
همچنین محتمل به نظر می آید که آمریکا از دادن تضمینی امنیتی که این کشور را ملزم کند در برابر متجاوزان به کمک افغانستان بیاید، اجتناب خواهد کرد.
این در حالی است که این به عنوان یکی از اهداف مذاکره کنندگان افغان به حساب می آید.
گفته می شود حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان آماده است در صورتیکه درخواست های اصلی اش عملی شود، حضور شماری از نیروهای آمریکایی را در کشورش پس از سال دو هزار و چهارده، بپذیرد.
براساس گزارش وال استریت ژورنال، درخواست اصلی کرزای اینست که نیروهای آمریکایی تحت حوزه صلاحیت دادگاه های افغان قرار بگیرند.
این در حالی است که این روزنامه نوشته است برخی از تحلیلگران دفاعی بیرون دولت اوباما معتقدند فعالیت های آموزشی و مبارزه با تروریسم مستلزم حضور بسیار گسترده تر آمریکا احتمالا حضور سی هزار نظامی این کشور در افغانستان است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.