سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای تبیین بسیج دانشجویی کشور:

جنگ 8 روزه غزه تمام معادلات غرب و رژیم غاصب را در هم کوبید

شورای تبیین بسیج دانشجویی کشور با صدور بیانیه‌ای درباره جنگ 8 روزه غزه و پیروزی مقاومت تاکید کرد: جنگ 2012 غزه، تمام معادلات غرب و رژیم غاصب را در هم کوبید.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران، متن بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی درباره  پیروزی مقاومت در جنگ 8 روزه با رژویم صهیونیستی به شرح ذیل است:

 هشت روز نبرد اسرائیل با فرزندان مقاومت در سرزمین فلسطین و در منطقه‌ی غزه، از یک سو عمق سبعیت جنایت پیشگان رژیم سفاک را به نمایش گذاشت و از سوی دیگر؛ از دروغ بزرگ و نخ‌نما شده‌ی غرب و نهاد‌های حقوق بشری، در حمایت از حقوق ملت‌ها پرده برداشت. مدعیان حقوق بشر نیز بدون کمترین موضع‌گیری و حمایتی از مردم مظلوم غزه، با نشان دادن چراغ سبز به حاکمان رژیم غاصب، فرصت به خاک و خون کشیدن دوباره‌ی زنان و کودکان و مردم بی‌گناه فلسطین را فراهم کردند. شورای امنیت هم در این بین از دادن کمترین قطعنامه و حتی توصیه‌نامه‌ای خودداری کرد، تا با سکوت خود زمینه‌ی نقض قواعد آمره و خدشه ناپذیر بین‌المللی را مهیا سازد.

سردمداران کشورهای عربی در اتحادیه‌ی عرب نیز از دادن کوچک‌ترین کمک به مردم رنج‌کشیده و تحت ظلم و ستم واقع شده‌ی فلسطین خودداری کردند، تا بطلان ادعای خود مبنی بر حمایت از  ملت‌های عرب را ثابت کنند. آنها در حالی از ارسال کمترین کمک به غزه خودداری کردند که در طی دوران کودتای ضد مردمی علیه نظام سوریه، بیشترین کمک‌های تسلیحاتی و نظامی را به کودتاچیان داشتند.

 اما گمان می‌رفت که بعد از ایجاد موج بیداری اسلامی در سرزمین‌های اسلامی، سردمداران این کشورها جهت حفظ موقعیت خود، به ملت‌های عرب خیانت نکنند و در پشت درهای بسته، جان و مال و ناموس فلسطینیان را به ثمن بخسی با سفاکان صهیونیستی معامله نکنند.

با این همه؛ اگر چه جنگ هشت روزه خسارات مادی زیادی را به بار آورد و بی‌گناهان زیادی را در فلسطین به کشتن داد، اما مزایای چشمگیری هم داشت که بدون بروز جنگ امکان آشکار شدن آنها نبود، از جمله آنکه؛ خط مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دریافت که همچنان به کمک ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان به عنوان محورهای مقاومت نیازمند است و نباید سوریه را با ترکیه معامله کند و ترکیه به هیچ وجه نقش سوریه را در محور مقاومت ایفا نخواهد کرد چرا که ترکیه به دنبال عضو شدن در اتحادیه‌ی اروپاست و برای دست‌یابی به این هدف بر بسیاری از حقایق چشم بسته است.

همچنین جنگ 8 روزه نشان داد که قوای مقاومت پس از گذشت چند سال از جریان جنگ 22 روزه و 33 روزه از قدرت مضاعفی برخوردار شده و به موشک‌هایی دست یافته‌اند که حتی سیستم فوق پیشرفته‌ی گنبد آهنین اسرائیل، یارای تقابل با آن‌ها را ندارد.

شاید بسیاری گمان می‌کردند که اثرات تحریم‌ها بر ایران و برخی کشورهای حامی جمهوری اسلامی منجر شده است تا ارسال سلاح و کمک مالی به نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی نامیسر گردد. اما این جنگ نشان داد که تحت هیچ شرایطی؛ ایران اسلامی و خط مقاومت، برادران خود در خط مقدم مبارزه را تنها نمی‌گذارند تا جایی که آشکارا سلاح مورد نیاز مبارزه را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

آخرین نکته‌ای که لازم است به آن اشاره شود. آشکار شدن هر چه بیشتر توان موشکی و دفاعی ایران اسلامی جهت مقابله با جهان کفر و نفاق است. جنگ 2012 غزه تمام معادلات غرب و رژیم غاصب را در هم کوبید و بار دیگر نشان داد که قدرت ایران اسلامی غیر قابل پیش‌بینی و کوبنده است.
 
و اما در پایان ما دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور این پیروزی را به مردم غیور و رزمندگان دلاور مقاومت تبریک گفته و برای آنان آرزوی موفقیت می‌نماییم. باشد که روزی آزادی قدس شریف و سایر نقاط در بند کفر و استکبار را در اقصی نقاط جهان جشن بگیریم و شاهد احتزاز پرچم اسلام و مقاومت اسلامی در تمام جهان باشیم.

ان‌شاء‌الله تعالی

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: جنگ ، غزه ، رژیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.