سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميدواري بیوه عرفات به نتایج نبش قبر

بيوه "ياسر عرفات" رهبر سابق سازمان آزادی‌بخش فلسطین، می‌گوید که انتظار دارد نبش قبر بقایای یاسر عرفات، پرده از زوایای مخفی علت مرگ وی بردارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، سهي عرفات، اندکی پیش از آغاز نبش قبر که قرار است روز سه‌شنبه انجام شود و بخشی از تحقیقات بین‌المللی در مورد مرگ عرفات است، اظهار داشت: این یک مساله دردناک و شوکه کننده است و برای من و دخترم اصلا آسان نیست.
 
بیوه عرفات خاطرنشان کرد: ولی ما باید این کار را انجام دهیم تا صفحه دیگری در مورد زوایایی که در اطراف این مرگ وجود دارد، روشن شود. اگر این یک جنایت بوده است، این مساله باید حل شود.

تصمیم برای نبش قبر عرفات پس از آن انجام شد که دادستان فرانسوی در اوایل این سال، تحقیقات در مورد علت مرگ عرفات را شروع کرد. علت آغاز تحقیقات این بود که یک دانشمند سوئیسی فاش کرد که مقدار غیر معمولی پلونیوم که یک ماده بسیار سمی و کشنده است، بر روی وسایل شخصی یاسر عرفات یافت شده است.
 
کارشناسان فرانسوی نیز در همراهی با همکاران خود در سوئیس و روسیه در مورد علت مرگ یاسر عرفات، بر روی جسد وی که از قبرش واقع در رام الله در کرانه باختری اشغال شده، خارج می‌شود، تحقیق خواهند کرد. 
 
قضات فرانسه برای بررسی این اتهام، روز یکشنبه وارد رام الله شدند.
 
عرفات در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۰۴ در سن ۷۵ سالگی در یک بیمارستان نظامی در نزدیکی پاریس پس از یک دوره درد و رفتن در کما به دلیل خونریزی مغزی درگذشت. از آن زمان شایعاتی در مورد علت مرگ وی توسط اسرائیل مطرح شده است.
 
در همین حال، تعدادی از اعضای خانواده عرفات از کل این روند ابراز نارضایتی کرده و آن را هتک حرمت به متوفی توصیف کردند. "ناصر القدوه" برادرزاده عرفات، گفته است: هیچ نتیجه خوبی از این مساله بیرون نمی‌آید. این برای فلسطینی‌ها هم خوب نیست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.