سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم باشکوه عاشورای حسینی در استان صعده یمن

در راهپيمایي گسترده اي که در شهر صعده در شمال يمن به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) برگزار شد، شركت كنندگان بار ديگر پايبندي خود را به آموزه هاي حسيني "مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم" اعلام كردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، ده ها هزار نفر از ساكنين استان هاي مختلف يمن به درخواست عبدالملك الحوثي در روز عاشورا خود را به شهر صعده رساندند و با شعارهای خود نشان دادند كه خون امام حسين (ع) همچنان در رگ هاي آزادگان  جاري است و قيام آن حضرت، الهام بخش انقلابيون است.

ضيف الله الشامي عضو شوراي سياسي گروه حوثي در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: امام حسين (ع) الهام بخش هر انقلاب آزادي خواهانه، هر خون پاك و هر انقلابي آزاده اي در اين جهان است.

الشامي بر لزوم فراگرفتن درس "دفاع از مستضعفين و مظلومين" از قيام امام حسين (ع) تاكيد كرد و گفت: امت اسلامي بايد از قيام امام حسين (ع) براي مبارزه با استبداد و ظلم در هر برهه از تاريخ درس بگيرد.

حسن الحمزي، روحاني يمني نيز گفت: امت اسلامي بايد به امام حسين (ع) به عنوان بهترين الگو افتخار كند و از قيام امام حسين(ع) براي مبارزه با دشمنان درس بگيرد؛ دشمناني كه به هيچ اصول و ارزشي پايبند نيستند، ثروت هاي امت اسلامي را چپاول مي كنند، كشورهاي اسلامي را به اشغال خود درمي آورند، به پيامبر اسلام اهانت مي كنند و نسخه هاي قرآن كريم را مي سوزانند. آمريكا، اسرائيل و رژيم هاي همدست آنها در رأس اين دشمنان قرار دارند.  

يكي از شركت كنندگان در اين راهپيمائي نيز گفت: مردم بايد از قيام امام حسين (ع) براي زندگي عزتمندانه درس بگيرند و به معناي  حقیقی "پيروزي خون بر شمشير" پي ببرند.
برچسب ها: عاشورا ، صعده ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.