سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید وزير دادگستری مصر بر عقب نشينی مرسی

با ادامه اعتراضات به تصمیم اخیر رئیس جمهور مصر در خصوص افزایش اختیارات خود وزیر دادگستریمصر خواستار اصلاح این بیانیه شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری البشیر، احمد مکی از رئیس جمهور مصر خواست بیانیه جنجال برانگیز اخیر را اصلاح کند و امکان اعتراض علیه تصمیمات ریاست جمهوری را در دادگاهها فراهم آورد.

مکی که در گفتگو با یکی از شبکه های تلویزیونی داخلی سخن می گفت، افزود:‌« نتیجه صدور بیانیه قانون اساسی به علت نقص هایی که از نظر ساختاری و امکانات اجرایی در این بیانیه دیده می شود، بر خلاف تصور بوده است.

وی افزود:‌ هدف رئیس جمهوری از صدور بیانیه قانون اساسی این بود که خواست کشور را از دوران انتقالی به دوران نهادینه شدن موسسات سوق دهد اما نتیجه به دست آمده بر خلاف این هدف بود در نتیجه از محمد مرسی می خواهیم در پی اصلاح آن برآید.

وزیر دادگستری مصر با برشمردن چند ایراد از ایرادهای بیانیه قانون اساسی، افزود:‌ از گروه های سیاسی نیز می خواهم به رئیس جمهوری اعتماد کنند.

وی با رد خبر توقف فعالیت برخی از دادگاهها در پاسخ به فراخوان باشگاه قضات کشور و در اعتراض به افزایش اختیارات رئیس جمهوری گفت:‌« باشگاه قضات در مصر از شرایط قانونی لازم بهره نمی برد ».
برچسب ها: مصر ، مرسی ، وزیر دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.