سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ تا شش ماهه نخست سال 92 ؛

غلات برای نهاد های دامی ذخیره‏ سازی شد

معاون برنامه‏ ریزی استاندار تهران گفت: در استان تهران برای تداوم در تولیدات دامی تا شش ماهه نخست سال 92 ذخیره‏ سازی غلات صورت گرفت.

نعمت‏ الله ترکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در حال حاضر، مدیریت خوبی در امور تولیدی استان تهران وجود دارد و سعی بر حل مشکلات است.

وی با اشاره به شرایط گذشته و حال منطقه و جهان بیان کرد: دنیای امروز به لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارای شرایط خاصی است.

معاون برنامه‏ ریزی استاندار تهران ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم، دو قطب به عنوان ابرقدرت در دو سوی جهان تحت عناوین بلوک شرق و بلوک غرب شکل گرفت.

ترکی تصریح کرد: بلوک غرب که کشور های اروپایی را شامل می‏ شد، برای تداوم قدرت‏ طلبی و حفظ منافع‏ اعضایش نسبت به انعقاد پیمانی تحت عنوان ناتو مبادرت ورزید.

وی اضافه کرد: بلوک شرق در آن سوی جهان نیز با اهدافی مشابه بیکار ننشست و پیمان ورشو را منعقد کرد.

معاون برنامه‏ ریزی استاندار تهران افزود: در این بین، چند کشور جهان از جمله ایران به پیمان ورشو نپیوستند.

ترکی ادامه داد: در جریان چند دهه جنگ سرد میان دو بلوک غرب و شرق جهان، غربی‏ ها همواره در پی کنار زدن رقیب خود و ایجاد دنیایی تک ‏قطبی بودند که این امر با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ممکن شد.

وی اضافه کرد: اما تصور ایستادگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) مقابل زیاده‏ خواهی ‏ها و اهداف استکباری غرب در ذهن سران این بخش از جهان خطور نمی‏ کرد.

معاون برنامه ‌ریزی استاندار تهران افزود: کارشناسان و نخبگان حوزه سیاسی این کشور ها همواره تبدیل ایران به قدرتی جهانی را پیش ‏بینی می ‏کردند.

ترکی ادامه داد: از این رو، آنها دست به کار شدند و توطئه‏ های مختلفی نظیر جنگ، فشار سیاسی و تحریم ‏های اقتصادی را اجرا کردند؛ اما مردم مقاوم ایران تحت لوای جمهوری اسلامی و رهبری مقام عظمای ولایت همچنان پایدار و استوار ایستاده‏ اند./س

برچسب ها: غلات ، دامی ، تولیدات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.