سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

پروژه چهار باند ˈفیروزکوه- سمنانˈ از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان فیروزکوه از پیشرفت 60 درصدی پروژه چهار خطه فیروزکوه- سمنان خبر داد.

ˈمحمدجواد ولی پورˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: پروژه تعریض و چهار باند کردن محور فیروزکوه- سمنان حدفاصل سه راهی سمنان تا گردنه ˈبشمˈ به طول 26 کیلومتر در حوزه استحفاظی اداره راه شهرستان قرار دارد.

وی با بیان انجام این پروژه در دو فاز افزود: در فاز نخست 12 کیلومتر عملیات ترانشه بری، خاکبرداری و آسفالت انجام شده است.

رئیس اداره راه فیروزکوه گفت: عملیات طرح ریزی و نقشه برداری و اقدامات میدانی لازم به منظور اجرای فاز دوم این پروژه به طول 14 کیلومتر نیز اجرایی شده است.

وی در تشریح اهمیت این محور مواصلاتی گفت: با عنایت به عبور خودروها و ماشین آلات سنگین از این محور که به حمل بار و جابجایی کالا بین سه استان مهم مازندران، تهران و سمنان مبادرت می کنند، با چهار باند شدن محور قطعا ترافیک بیشتری را شاهد خواهیم بود که توسعه و رونق هر چه بیشتر منطقه را به دنبال خواهد داشت.

ولی پور ادامه داد: با افتتاح 12 کیلومتر ابتدایی مسیر در فاز نخست در آینده ای نزدیک، قطعا شاهد افزایش تردد خودروها و ترافیک محور خواهیم بود.

وی از احداث یک راهدارخانه جدید در گردنه بشم و کیلومتر 24 این محور به منظور ارائه بهتر خدمات راهداری خبر داد و گفت: مراحل بتون ریزی و فونداسیون این پروژه به اتمام رسیده و در مرحله سوله گذاری می باشیم.

رئیس اداره راه فیروزکوه اذعان داشت: انجام این مهم، دسترسی به محوری ایمن به ویژه در زمستان و فصول سرد سال را برای کاربران جاده رقم خواهد زد.

وی افزود: متاسفانه تاکنون در حوزه استحفاظی راه و ترابری سمنان کار مطالعاتی و اجرایی خاصی در این محور صورت نپذیرفته است.

ولی پور خاطرنشان کرد: از مسؤولان استان سمنان انتظار می رود تا هر چه سریع تر نسبت به تکمیل اجرای پروژه برنامه ریزی کنند؛ چرا که قطعا پس از افتتاح 26 کیلومتر ابتدایی، حجم ترافیکی با افزایشی چند برابری مواجه شده و در حوزه سمنان شاهد جریان قیف وار و گره های ترافیکی خواهیم بود.

وی در خاتمه با اشاره به منطقه تنگه ˈسرانزاˈ با وجود کوه هایی با شیب 90 درجه از جنس صخره های سنگی در کیلومتر 10 این محور گفت: احداث پل بر روی رودخانه حاشیه این نقطه در دستور کار نیست و مجریان طرح با عقب راندن مقداری از ترانشه های سنگی نسبت به تعریض مسیر اقدام خواهند کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.