سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ امام جمعه دماوند در تاکید فرمایشات رهبری؛

وحدت و همدلی بالاترین مصلحت برای کشور است

امام جمعه دماوند با اشاره به فرمایشات رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامی، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امروز وحدت و همدلی بالاترین و ارزشمند ترین مصلحت برای کشور است و هركس سعي در ایجاد فاصله ميان ملت و مسئولان دارد، كاري برخلاف مصلحت كشور و ملت انجام داده است.

حجت السلام و المسلمین "محمد علاءالدینی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن مهم ترین درس عاشورا را استقامت خواند و اظهار کرد: نهضت امام حسین (ع) هم نهضت الگو ساز است و هم می تواند در بین جهانیان الگو شود.

وی ادامه داد: هر مکتبی برای محقق شدن نیازمند فریاد است و امروز مکتب حسینی با فریادها، ناله ها و گریه های عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) ماندگار شده است.

امام جمعه دماوند یکی از درس های ماندگار واقعه کربلا را نماز خواند و بیان کرد: نماز، ستون دین اسلام است و اسلام حقیقتی بود که امام حسین(ع) تمامی عزیزان خود را در این راه فدا کرد تا حق و حقیقت جاوید شود.

علاءالدینی یکی از صحنه های ماندگار کشور همچون صحنه کربلا را دوران هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: استقامت و پایداری جوانان و نوجوانان این مرز و بوم در حماسه هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد که فرهنگ حسینی حفظ و ماندگار است.

امام جمعه دماوند این استقامت را بعد از امام خمینی (ره) مرهون رهبر فرزانه انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: باری دیگر روی سیاهی رژیم صهیونیستی و حامیانش در جنگ هشت روزه غزه آشکار شد و این استقامت بود که مردم غزه را سرفراز نمود.

این مقام مسئول اذعان کرد: دشمن با جنگ های گوناگون قصد دارد امنیت داخلی ایران را تخریب کند و با توطئه های پلید خود، امنیت کشور خود را به رخ بکشد ولی حقیقت این گونه نیست.

وی هدف دشمن را ایجاد تفرقه در بین کشورهای مسلمان جهان دانست و تصریح کرد: در گذشته دشمن با ایجاد تفرقه بین اعراب و ایران به دنبال جنگ و جدال بود ولی امروز این حقیقت برای کشورهای عربی روشن شده است که دشمن هدفی جز تشویش ندارد.

علاءالدینی بیان داشت: آنچه در این پیروزی ها دیده می شود مبارزه با شکاف و تفرقه است زیرا دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین کشورهای مختلف و نیز مردم و مسئولان می باشد.

امام جمعه دماوند با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم مصلحت کشور در مطرح شدن سوال از رئیس جمهوری، ادامه داد: وحدت جامعه و انسجام ملت ایران امروز مساله ای ضروری است که به فرموده رهبری تا اینجا طرح سوال از رییس جمهوری خوب است، ولی دیگر متوقف شود، زیرا مصلحت کشور نیست.

وی ضمن تاکید بر ضرورت وحدت و انسجام داخلی گفت: امروز وظیفه ما حفظ شعار جمهوریت و اسلامیت است و باید از حاشیه ها فاصله گرفت./س

برچسب ها: وحدت ، همدلی ، مصلحت ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.