سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش محبوبيت نتانياهو پس آتش بس با حماس

براساس آخرین نظرسنجی در آستانه انتخابات پارلمانی آینده رژیم صهیونیستی ، نارضایتی از ایجاد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس ، موجب کاهش محبوبیت بنیامین نتاینیاهو و ائتلاف لیکود و اسرائیل بیتنا شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛  براساس این نظرسنجی که در روزنامه معاریو منتشر شد ، ائتلاف لیکود- اسرائیل بیتنا ، ائتلافی که از احزاب راستگرای بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر و آویگدور لیبرمن ، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تشکیل شده است ، سی و هفت کرسی از یکصد و بیست کرسی پارلمان را در انتخابات از آن خود می کند ؛ در حالی که در نظرسنجی پیشین که اواخر اکتبر ، پیش از مناقشه هشت روزه اسرائیل و غزه صورت گرفت ، این ائتلاف چهل و سه کرسی را از آن خود می کرد.

با این حال نخست وزیر اسرائیل همچنان پیروز انتخابات پارلمانی زودهنگام بیست و دوی ژانویه خواهد بود.براساس این نظرسنجی سی و یک درصد اسرائیلی ها با این آتش بس مخالف و چهل و نه درصد نیز موافق بودند.

طبق این نظرسنجی ، از احزاب مخالف ، حزب کارگر به ریاست شلی یاسیموویچ بیست و دو کرسی را از آن خود خواهد کرد (دو کرسی بیشتر از نظرسنجی ماه پیش) و حزب «شاس» ، شاخه سیاسی ارتودوکس های افراطی در اسرائیل نیز چهارده کرسی را (دو کرسی بیشتر از نظرسنجی قبلی) به دست می آورد.

در مقابل ، حزب جدید میانه روی « یش آتید » به ریاست یائیر لاپید ، خبرنگار سابق مشهور ، نه کرسی را از آن خود می کند که در مقایسه با نظرسنجی قبلی ، شش کرسی را از دست داده است.

حزب کادیما نیز که هم اکنون با بیست و هشت اکثریت را در پارلمان در اختیار دارد ، در این نظرسنجی کاملا جایگاه خود را از دست داده و تنها دو کرسی را به دست خواهد آورد.

با این حال ، در حال حاضر ائتلاف حاکم ، لیکود- اسرائیل بیتنا ، ارتودوکس های افراطی و راستگراهای تندرو ، با کسب هفتاد کرسی از یکصد و بیست کرسی ، موضع قوی تری در پارلمان آینده دارند.احتمال خطا در این نظرسنجی که پانصد و سه اسرائیلی در آن شرکت داشتند ، چهار و نیم درصد اعلام شده است.
برچسب ها: نتانیاهو ، آتش بس ، حماس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.