سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کشورهای عربی در امتحان جنگ غزه رفوزه شدند/ زمستان جنگ رفت و روسياهي به رژيم صهيونيستي و حاميانش ماند

خطیب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به تهاجم اخیر رژیم پلید صهیونیستی به غزه گفت: در این حمله 8 روزه شاهد درندگی و خشونتی بودیم که از انسانیت بویی نبرده بود، این 8 روزه تمام شد و زمستان گذشت، اما سیاهی به زغال ماند و سیاهی به صهیونیسم و کسانی که از آن حمایت کردند، باقی ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره  به بحث وحدت در جامعه امروز گفت:‌ وحدت و انسجام ملت ایران بسیار ضروری است، به عنوان مثال در مسئله سؤال از دولت و مسائلی که بین مجلس شورای اسلامی و دولت پیش آمده است، رهبر معظم انقلاب خواستار توقف آن شده‌اند چرا که این مسئله نقل مجلس بیگانگان خواهد شد.

وي در ادامه افزود: توجه به امر وحدت و انسجام بسیار ضروری است و انشاءالله محور وحدت نیز حول مقام ولایت خواهد بود و انشاءالله این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت امام عصر (عج) متصل خواهد شد.


عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به حرکت امام حسین (ع) به استناد یکی از فرمایشات آن امام همام، گفت: حرکت امام حسین (ع) شفاف، هدفمند، دارای مبدا و منتها بود که مبدا و منتهای حرکت برگرفته از توحید بود.

امامی کاشانی همچنین با گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدا، افزود: امام (ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و همان طور حرکت کردند، لذا ایران به حول و قوه الهی به این نقطه رسید و شعار امام با نفس گرم مسیحایی‌شان بر روح جوانان اثر کرد و پس از رحلت ایشان رهبر انقلاب همان حرکت، نفس و مسیر را ادامه دادند.

وی با اشاره به بیداری‌های به وجود آمده در منطقه و در بین مردم گفت: باید این حرکت‌ها شفاف باشد. چون اگر منتها و مقصد آن شفاف نباشد، به نتیجه نمی‌رسد، لذا باید کشورها و مسلمانانی که بیدار شده‌اند و آن‌ها که بعدا حرکت خواهند کرد، توجه داشته باشند که اول و آخر حرکت آن‌ها باید با توکل به خدا باشد و در این راستا جمهوری اسلامی می‌تواند برای آن‌ها نمونه‌ای باشد همان طور که امام (ره) فرمود ایران ام‌القرا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تهاجم اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به غزه اشاره کرد و گفت: در این حمله 8 روزه شاهد درندگی و خشونتی بودیم که  اين رژيم از انسانیت بویی نبرده بود، اما این 8 روزه تمام شد و زمستان گذشت، اما سیاهی به زغال ماند و سیاهی به صهیونیسم و کسانی که از آن حمایت کردند، باقی ماند و همچنین استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکا.

امام جمعه موقت تهران  گفت: این حرکت‌ها باعث شناخت جهان شد که البته نیاز به کارشناسی آنچنانی ندارد؛ چرا که به خوبی روشن شد رژیم صهیونیستی پلید است و همه این موضوع را در جنگ 8 روزه بیشتر فهمیدند. همچنین کسانی که به رژیم صهیونیستی کمک کردند از جمله کشورهای عربی، حاکمان بدبخت کشورهای اسلامی و استکبار جهانی و آمریکا مشخص کردند که در چه خطی هستند و معلوم شد هر کس در خط رژیم صهیونیستی است، یعنی در خط قساوت و بی‌رحمی و جنگ با انسانیت و آدمیت. و این به تاریخ نشان داده شد.

امامی کاشانی همچنین به مسئله سوریه اشاره کرد و گفت: امروز روشن شد سوریه در چه نقطه‌ای است و اسرائیل در چه نقطه‌ای است و چه می‌گوید وچرا می‌خواهند سوریه را از بین ببرند و علی‌رغم تلخی‌های این حوادث شاهد برکات و آگاهی‌هایی برای دنیای امروز بودیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بیداری اسلامی باید مراقب باشیم که در میدان مردود نشویم و جهان اسلام در این میدان‌ها رفوزه نشوند چون میدان امتحانات است و باید به خدا توکل شود، چون اگر جهان اسلام حرکت کند استکبار نمی‌تواند این طور در دنیا بدمستی کند پس با توکل به خدا می‌توانیم به آخرین نقطه حرکت برسیم و از حسین (ع) درس بگیریم؛ چرا که حرکت حسین (ع) الگو برای همه انسان‌هاست، از جمله مردم مصر، لیبی، تونس و تمام کشورهای اسلامی.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به بحث کمک‌های تسلیحاتی برخی کشورها به تروریست‌های سوری گفت: با اتفاقات غزه مشخص شد که این کشورها در مقابل اسرائیل چه موضعی دارند و چگونه رفتار می‌کنند.

وی افزود: امروز که حرکت‌هایی در دنیا در جهت بیداری اتفاق می‌افتد مردم کشورهای اسلامی باید به این نکته توجه بکنند که در این میدان مردود نشوند، اگر جهان اسلام حرکت بکند دیگر استکبار جهانی نمی‌تواند از این بدمستی‌ها در جهان اسلام انجام بدهد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به نقل یکی از اندیشمندان مصری از حرکت امام حسین(ع) گفت: حرکت امام حسین(ع) می‌تواند الگویی برای تمام کشورهای اسلامی باشد.


آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: حقیقتا بسیج معجزه‌ای از طرف امام راحل بود که برای خدمت به انقلاب ایجاد شد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران خاطر نشان كرد: جوانان ما حضرت علی‌اکبر(ع) را مورد توجه خود قرار دهند و آن را الگویی برای ثبت کردن عمر خود به انقلاب اسلامی قرار دهند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: نماز ، ببیداری ، مردود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.