به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، نخستین دوره از پژوهش های آنلاین چی می گی، به منظور شفاف سازی هرچه بیشتر نگرش و بررسی رفتار کاربران ایرانی در حوزه فناوری، برای اطلاع رسانی به شرکت های ایرانی و خارجی صورت گرفته است.
این همه پرسی «چی می گی» فقط در مدت سه روز (از 30 شهریور الی 2 مهر) از 750 کاربر ایرانی صورت گرفته است.
برخی نتایج درباره نوع فعالیتی که معمولا کاربران در اینترنت صورت می دهند، عبارتند از:
استفاده از اینترنت برای خواندن خبر 67%، بانکداری آنلاین 65%، دانلود
موزیک 49%، شبکه اجتماعی 44%، خرید آنلاین 43%، گوش کردن رادیو، تماشا و
دانلود ویدیو در مجموع 38%.
نتیجه نظرسنجی درباره استفاده از سیستم اینترنت:
ADSL پرسرعت 88%، WiFi بیسیم10%نتیجه نظرسنجی درباره مکان استفاده از اینترنت:
در خانه 71%، محل کار 25%
نتیجه استفاده از جستجوگر:
فایرفاکس 38%، اینترنت اکسپلورر 30%، کروم 20 %درخصوص سهم موبایل و استفاده از موبایل هوشمند در بازار ایران نیز نموداری از بررسی و همه پرسی چی می گی چنین نشان می دهد:
سهم بازار نوکیا 42% (که با در نظر گرفتن بسته شدن دفتر رسمی این شرکت در ایران، رو به رکود است)
سامسونگ 20%، سونی اریکسون 16%، HTC 10%، اپل 9%.
46% کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، از گوشی هوشمند استفاده می کنند.
سامسونگ 25%، نوکیا 21%، اپل 16%.
استفاده از PC تبلت 14%.
مدیر شرکت کانووی پس از ارائه این آمار گفت: ایرانی
ها در زمینه رشد حوزه دیجیتالی، همگام با جهان پیش می روند و با ورود
اپراتور سوم و شبکه نسل 3 که از 6 ماه فعال شده، این رشد دو برابر جهش داشته است.