سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایرانی ها برای چی در اینترنت می چرخند

«چی می گی» در نخستین نظرسنجی آنلاین فارسی زبان، میزان استفاده کاربران ایرانی را از اینترنت و موبایل در سال 1391 ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، نخستین دوره از پژوهش های آنلاین چی می گی، به منظور شفاف سازی هرچه بیشتر نگرش و بررسی رفتار کاربران ایرانی در حوزه فناوری، برای اطلاع رسانی به شرکت های ایرانی و خارجی صورت گرفته است.

این همه پرسی «چی می گی» فقط در مدت سه روز (از 30 شهریور الی 2 مهر) از 750 کاربر ایرانی صورت گرفته است.


برخی نتایج درباره نوع فعالیتی که معمولا کاربران در اینترنت صورت می دهند، عبارتند از:
 
استفاده از اینترنت برای خواندن خبر 67%، بانکداری آنلاین 65%، دانلود موزیک 49%، شبکه اجتماعی 44%، خرید آنلاین 43%، گوش کردن رادیو، تماشا و دانلود ویدیو در مجموع 38%.


نتیجه نظرسنجی درباره استفاده از سیستم اینترنت:

ADSL پرسرعت 88%، WiFi بیسیم10%

نتیجه نظرسنجی درباره مکان استفاده از اینترنت:

در خانه 71%، محل کار 25%

نتیجه استفاده از جستجوگر:

فایرفاکس 38%، اینترنت اکسپلورر 30%، کروم 20 %

درخصوص سهم موبایل و استفاده از موبایل هوشمند در بازار ایران نیز نموداری از بررسی و همه پرسی چی می گی چنین نشان می دهد:


سهم بازار نوکیا 42% (که با در نظر گرفتن بسته شدن دفتر رسمی این شرکت در ایران، رو به رکود است)


سامسونگ 20%، سونی اریکسون 16%، HTC 10%، اپل 9%.


46% کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، از گوشی هوشمند استفاده می کنند.


سامسونگ 25%، نوکیا 21%، اپل 16%.


استفاده از PC تبلت 14%.


مدیر شرکت کانووی پس از ارائه این آمار گفت: ایرانی ها در زمینه رشد حوزه دیجیتالی، همگام با جهان پیش می روند و با ورود اپراتور سوم و شبکه نسل 3 که از 6 ماه فعال شده، این رشد دو برابر جهش داشته است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.